جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دژکام

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در پایان نامه های حوزوی مواجه با این موضوع هستیم که متناسب با نیاز جامعه نیست، لذا باید رویکرد مناسب اتخاذ شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، ظهر امروز در اختتامیه هشتمین جشنواره علامه حلی استان فارس که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار کرد: اگر حوزه می خواهد پژوهشگران مناسب داشته باشد باید در این افرادی که از خود توامندی نشان می دهند به صورت ویژه حمایت کند.

وی ادامه داد: گستره استان فارس با ۳۷ شهرستان نگرانی ایجاد می کند که حیثیت پژوهشی قوی استان شاید لطمه بخورد؛ هر کار پژوهشی یا رویداد پیژوهشی قاعدتاً باید در صدد این باشد که امر پژوهش را رشد دهد.

امام جمعه شیراز افزود: برای رشد دادن مسئله پژوهش در حوزه ها با یک مشکل و در دانشگاه ها با مشکل دیگری رو به رو هستیم، در دانشگاه ها مبانی پژوهش ها از نظر مبانی فلسفی نیست، بلکه مبانی را از تمدن رقیب می گیرند، لذا باید مبانی اسلامی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در علوم انسانی عمدتاً مبنا متفاوت است، اما در حوزه یک مشکل دیگری وجود دارد و آن این است که رویکرد پژوهش به سمت حل مسائلی که اکنون جامعه درگیر آن بوده، نیست،

وی خاطرنشان کرد: شیراز از حیث بهره مندی از علمای پژوهشگر رتبه مطلوبی دارد که الگو های مطلوبی نیز برای طلاب به شمار می روند، همچنین در پایان نامه های حوزوی مواجه با این موضوع هستیم که متناسب با نیاز جامعه نیست، لذا باید رویکرد مناسب اتخاذ شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha