شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مرتضوی

حوزه/ مرتضوی گفت: اگرچه بمب های تبلیغی و رسانه ای بیگانه در حال هجمه به روحانیت است، ولی این صدای بلند حضور روحانیت در جبهه های مقاومت و ایثار غیر قابل انکار است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، سیدرضا مرتضوی، امروز در کنگره ۵۹۰ شهید روحانی استان اصفهان که در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: چنانچه در دقت کنیم، متوجه می شویم که اثر بزرگ برگزاری چنین مراسم ها و بزرگداشت هایی، جامعه را از آسیب های مصون می کند؛ به واسطه چنین اقداماتی این فرهنگ تداوم می یابد و امنیت و توسعه و گسترش اسلام محقق می شود.

وی بابیان اینکه پیشتاز این حرکت ها رهبر معظم انقلاب است، گفت: به اذعان آمار و اطلاعات، از قشر روحانیت دردوران دفاع مقدس از هر هزار نفر ۴۰ نفر در این مملکت شهید شدند و این خود اثبات کننده ایثارگری جامعه روحانیت است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: اگر نگاهی به سلسله شهدایی که در دروان دفاع مقدس تقدیم اسلام شدند، متوجه می شویم که شهدای روحانیت ما فقط دغدغه تشویق حضور مردم را در جبهه های جنگ نداشتند، بلکه به معنیا واقعی «کونوا دُعاةَ الناسِ بِغَیرِ اَلسِنَتِکُم» را اجرا کردند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم به آثار حضور روحانیت دردوران دفاع مقدس اشاره کنیم، نباید نگاه حداقلی به این حضور داشت؛ یکی از آثار بزرگ حضور روحانیون در دفاع مقدس تقویت فضای معنوی بود، هر رزمنده اسلام دارای دو بال بود، بالی برگرفته از معارف الهی و برخاسته از رعایت حدود الهی و بال دیگر آموزش‌های نظامی است.

مرتضوی با تاکید مجدد براینکه فضای معنوی، فرهنگی و فضائل اخلاقی در جبهه های جنگ تحمیلی باعث پیروزی شد، بیان کرد: این حضور چشمگیر روحانیت منحصر به فضای جبهه های جنگ نبود، بلکه هر کجا که انقلاب و اسلام نیازمند داشته، روحانیون حضور داشته است؛ حضور موثر روحانیت در کمک رسانی در عرصه سیل و زلزله و دوران کرونا قابل به فراموشی نیست .

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: اگرچه بمب های تبلیغی و رسانه ای بیگانه در حال هجمه به روحانیت است، ولی این صدای بلند حضور روحانیت در جبهه های خدمت و ایثار غیر قابل انکار است.

وی ابراز کرد: ایثار خصلت حضور روحانیت در جبهه های است، ایثار یعنی اینکه کسی چیزی را خود بخواهد، ولی به دیگری بدهد و دومین مولفه این حضور اخلاص و برای رضای خدا بودن، است.

مرتضوی اذعان کرد: استان اصفهان با فاصله زیاد از دیگر استان های کشور حضور روحانیت را در جبهه های جنگ را به صورت عینی تجلی داده است که برگرفته از عمق وجود حوزه های علمیه در ادوار مختلف تاریخ است.

وی ابراز کرد: این حضور چشمگیر تعداد طلاب و روحانیت در دفاع مقدس و شهدای طلبه در جنگ تحمیلی منبعث از منشاء اخلاقی شخصیت های بزرگ و عالمان بزرگ حوزه علمیه اصفهان است.

استاندار اصفهان با اشاره به جنگ فرهنگی که دنیای رسانه ای غرب و بیگانه علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده است، گفت: برای اینکه ما بتوانیم جوانان خود را از این هجمه حفظ کنیم، چاره ای جز پناه بردن به مکتب ایثار و شهادت نداریم.

وی با بیان اینکه می توان ادعا کرد هر شهیدی که به پا خواسته از زیر علم روحانیت و اسلام برخاسته است، گفت: چنین بزرگداشت هایی امروز در قالب یک شور اجتماعی اثر خود را در جامعه می گذارد، ولی برای تداوم این مکتب باید اقدامات موثری داشت، اگر این تفکر راهبرد اصلی ما برای جذب و بکارگیری جوانان باشد، بسیاری از نقشه های دشمنان نقش بر آب خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha