چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد با اشاره به برخی کاستی‌ها در اجرای سیاست‌های تشویقی افزایش رشد جمعیت، بر اجرای کامل و مطلوب این سیاست‌ها تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با گرامیداشت سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس، اظهار کرد: خداوند این نظام و کشور و مردم را در مقاطع زیادی از جمله در صحرای طبس و عملیات‌های مختلفی که نیروهای ما با دست خالی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح مقاومت کرده و به پیروزی رسیدند، آن هم درحالی‌که همه دنیا علیه این مردم قرار گرفته بودند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: در دفاع مقدس یک ملت با دستان خالی در برابر بعثی‌هایی که همه دنیا به آن‌ها سلاح و هواپیمای جنگی داده بودند ایستادگی کرد و دشمن را شکست داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: در سوم خرداد نیز خداوند به اخلاص و امید این جوانان پاسخ داد و آن‌ها را در عملیات بیت‌المقدس پیروز گرداند و لذا امام راحل فرمودند: "خرمشهر را خدا آزاد کرد".

وی ادامه داد: حماسه فتح خرمشهر آن‌قدر عظیم است که تا همیشه در حافظه تاریخ ملت ایران می‌ماند و درس‌آموزی می‌کند.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری با گرامیداشت ۳۰ اردیبهشت، روز ملی جمعیت، اظهار کرد: درباره بحث جمعیت، نیازمند نگاه آینده‌نگرانه هستیم، و باید بدانیم آینده‌ای که درباره آن حرف می‌زنیم، چندان دور نیست.

وی تصریح کرد: اگر به مشکلاتی که در اثر کم شدن جمعیت به سراغمان خواهد آمد، فکر کنیم، متوجه خواهیم شد که نباید با نگاه به مشکلات امروز برای آینده تصمیم بگیریم، چرا که با این نگاه، آینده‌مان را خراب خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری کم شدن نیروی کار، کاهش تولید، کاهش جمعیت جوان و نخبه کشور، هزینه نگهداری سالمندان، ضعیف شدن نیروی دفاعی کشور را از جمله خطرات نرخ رشد فعلی جمعیت کشور دانست و گفت: اگر به موضوع جمعیت اهتمام نداشته باشیم، آینده هولناکی از نظر جمعیتی در انتظار کشور ما است.

وی با تأکید بر اینکه در مسیر فرهنگ سازی این مهم حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: لازم است تا ضمن آنکه سیاست‌های تشویقی استمرار پیدا می‌کند، به نحو کامل و مطلوب نیز اجرایی شود.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه نخبگان و رسانه‌ها در جهت فرهنگ سازی در جامعه تلاش کنند، مطرح کرد: جمعیت جوان می‌تواند تحول‌آفرین باشد و جامعه و کشور را به سمت توسعه و سعادت هدایت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha