جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه آستارا

حوزه/ حجت الاسلام باقری ارومی گفت: مردم، نظام مقدس جمهوری اسلامی را در گذر از یک امتحان دیگر یاری کنند. دولت هم برای همراهی با مردم صریح و شفاف با آنان سخن بگوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی، امام جمعه آستار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت واعظ شهیر استاد فاطمی نیا، سیزدهمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بهجت فومنی را تسلیت گفت.

امام جمعه آستارا در خطبه دوم با نگاهی به سیاست‌های اصلاح اقتصادی دولت، به بررسی رویکرد و عملکرد اقتصادی دولت های مختلف پرداخت و گفت: برخی از مشکلات اقتصادی به گونه‌ای عمیق است که یک دولت به تنهایی نمی‌تواند آنها را حل کند.

باقری ادامه داد: دولت در شرایط بسیار سخت اقتصادی و تورم 60 درصد وارد میدان شد. هر چند توانست تورم را به 45 درصد کاهش دهد، ولی همچنان آثار ارز چند نرخی باعث شده که مرزهای کشور قابل کنترل نبوده و کالاهای اساسی به راحتی از کشور خارج شود و تولید کالاهای اساسی در داخل تحت الشعاع سیاست های غلط گذشته قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ارز ترجیحی میراث سیاست‌های غلط اقتصادی دولت قبل است که سود و منفعت آن به جیب خواران و دلالان رفت.

حجت الاسلام باقری ادامه داد: امروز دولت سیزدهم راهی جز اصلاح نظام اقتصادی و جلوگیری از هدر رفت سرمایه های کشور ندارد. هر چند این راه دشوار و هزینه‌های بسیاری دارد، ولی یقینا آینده روشنی در پیش روی اقتصاد کشور خواهد گشود و درد مزمن سال های متمادی مردم و کشور را درمان خواهد کرد.

خطیب جمعه آستارا با تاکید بر این که مردم عزیز هم در این مسیر همراه دولت باشند، اظهار کرد: مردم، نظام مقدس جمهوری اسلامی را در گذر از یک امتحان دیگر یاری کنند. دولت هم برای همراهی با مردم صریح و شفاف با آنان سخن بگوید و برای مقابله با جنگ شناختی دشمن بیش از پیش از ابزار رسانه و مشاوران جوان و خوشفکر رسانه‌ای استفاده نماید.

وی با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی، به اهمیت نقش ایمان در ایجاد روحیه مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان ظالم و مستکبر اشاره کرد و تحقق وعده الهی را پیروزی بر دشمنان دانست.

باقری با اشاره به برگزاری کنگره شهدای روحانی کشور در شهر مقدس قم، نقش روحانیت در اسلام و انقلاب و به ویژه در دفاع مقدس و تقدیم بیشترین شهید نسبت به جمعیت جامعه روحانیت را نشان از معرفت و وظیفه شناسی دانست که زیور علم را به عمل آراسته‌اند.

امام جمعه آستار در پایان به کوتاهی برخی مسئولین شهرستان در انجام امور محوله و وظایف ذاتی و اولیه اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha