جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه بندرلنگه

حجت الاسلام اسماعیل‌نیا گفت: رابطه مردم و روحانیت رابطه قلبی است و دشمن هرگز نمی‌تواند آن را کمرنگ کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام جواد اسماعیل‌نیا امام جمعه شهرستان بندرلنگه امروز در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: انسان در برابر همسر و فرزندان خود وظایفی دارد که از جمله آنها دعا برای عاقبت بخیری آنها است.

وی با بیان اینکه در اسلام داشتن همسر و فرزند بسیار مورد توجه است، مطرح کرد: با تاسف باید گفت در سه دهه گذشته نرخ باروری کلی در جهان ۳۳ درصد بوده اما این آمار در ایران با کاهش ۷۰ درصدی مواجه شده است، تا جایی که که یک محقق آمریکایی در مقاله‌اش می‌نویسد این میزان کاهش نرخ باروری در ایران از سریع‌ترین آمار کاهش ناباروری‌ها در تاریخ بشریت است.

حجت الاسلام اسماعیل‌نیا با اشاره به اینکه ایران وارد مرحله سالمندی شده است، بیان کرد: ایران در حال حاضر ششمین کشور جهان است که به سرعت به سمت پیری پیش می‌رود، بنابراین لازم است تا به مردم اطلاع دهیم که اگر کشور پیر شد، این مسئله مشکلات مختلف روحی، عاطفی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را به دنبال دارد، همچنین پیری جامعه ما عاملی برای کم شدن نیروی کار، کاهش تولید و احتیاج به بیگانگان خواهد بود.

وی افزود: تغییر فرهنگ جمهوری اسلامی ایران برای وارد کردن نیروی کار از خارج از کشور و تضعیف نیروی دفاعی کشور از دیگر آفات پیری جمعیت کشور است.

امام جمعه بندر لنگه با تاکید بر اینکه پدران و مادران و دلسوزان نظام نباید نسبت به این مسئله بی‌تفاوت باشند، خاطر نشان کرد: خانواده‌ها لازم است تا به فرزند آوری به عنوان جهاد فی سبیل‌الله نگاه کنند و به این اقدام خدا پسندانه اهمیت دهند.

وی تصریح کرد: امیدوارم مشوق‌های دولت و مجلس برای ازدیاد فرزند آوری عملیاتی گردد و شاهد ایرانی جوان و با نشاط باشیم.

حجت الاسلام اسماعیل‌نیا با اشاره به برگزاری کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی در هفته اول خرداد، در قم یادآور شد: روحانیت به نسبت دیگر اقشار، بیشترین شهید را تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است و لذا ۴۰۰۰ هزار شهید روحانی در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم و ترور آمار خیره کننده‌ای است.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه با اشاره به یکم خرداد روز بهره‌وری و بهینه سازی مصرف بیان کردند: یکی از اصلی‌ترین راه‌های دستیابی به اقتصاد مقاومتی، اصلاح الگوی مصرف و بهینه سازی مصرف است، بنابراین ترویج فرهنگ صرفه جویی از ضروریات منطقه ماست که باید فرهنگ صرفه جویی را در بین کودکان و نوجوانان نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از اقلام را واقعا اسراف‌گونه مصرف می کنیم، که لازم است این روش را ریشه کن کنیم، عنوان کرد: به طور مثال مصرف پلاستیک برای خرید نان در کنار ضررهای فراوانی که از نظر پزشکی و بهداشتی دارد، هزینه‌های فراوانی در ماه فقط برای خرید آن وجود خواهد داشت.

حجت الاسلام اسماعیل‌نیا با اشاره به سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، یادآور شد: در این عملیات افتخار آمیز بیش از ۵۰۰۰ کیلومتر از خاک وطن توسط رزمندگان اسلام آزاد شد و لذا یک پیروزی بزرگ برای انقلاب اسلامی در سطح جهان بود.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه با اشاره به شروع فصل تابستان و لزوم برنامه ریزی صحیح برای اوقات فراغت فرزندان، خاطر نشان کرد: بنا داریم با تشکیل یک قرارگاه مرکزی سامان دهی به کلاس‌های تابستانی، بهره وری از کلاس‌ها را بالاتر ببریم.

حجت الاسلام اسماعیل‌نیا با تاکید بر اینکه ارتباط بین مردم و روحانیت ناگسستنی است، یادآور شد: رابطه مردم و روحانیت رابطه قلبی است و دشمن هرگز نمی‌تواند آن را کمرنگ نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    بسیار عالی خیلی دقیق فرمودند؛ دشمن قطعا به دنبال کم رنگ نشان دادن ارتباط مردم و روحانیت است و اما بیچارگان نمی دانند که این ارتباط قلبی و ناگسستنی است.