جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه تالش

حوزه/ امام جمعه تالش گفت: دشمن در صدد است این وهم ذهنی را در افکار عمومی جا بیندازد که نظام اسلامی در مقابله با مشکلات اساسی و خصوصاً اقتصادی ناکارآمد است؛ و تنها علاج این است که دست از آرمان «استقلال و عزت» بردارید، نسخه‌ای که استکبار قبلاً در جاهای دیگر نیز آزموده‌ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام مجتبی نورزاد، امام جمعه تالش، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این شهر، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: در حال حاضر تمرکز دشمن بر روی «جنگ شناختی در حیطه کارکرد نظام» است که جنگ شناختی را نفوذ راهبردی نیز نام نهاده‌اند که پهنه آن «ادراک» و «بینش» آحاد جامعه اعم از مسئولان، نخبگان، خواص و آحاد مردم است.

وی افزود: در جنگ‌ شناختی با ابزار مخدّرهای رسانه‌ای به قدری فضا را آلوده می‌کنند که حتی برای چهره‌های مطرح، خوراک فکری و کلامی تهیه می‌کنند و تمام دشمنی خود را از زبان خودی‌ها مطرح می‌کنند.

خطیب جمعه تالش با اشاره به فضای آلوده مجازی گفت: ناباورانه در رسانه‌ها و فضاهای مجازی و مصاحبه‌ها، کسانی را مشاهده می‌کنیم که دم از قحطی می‌زنند و علیه انقلاب و روحانیت جبهه می‌گیرند که اتفاقاً کسانی هستند که پس از انقلاب و در پی نگاه متعالی انقلاب، رشد کرده و فرزندانشان ماشین‌های میلیاردی سوار می‌شوند.

نورزاد ادامه داد: کسانی که بیش از پنجاه میلیارد فقط برای یک کنسرت در کشور خارجی بلیط می‌خرند و به جیب شخصیت‌های معلوم الحال می‌ریزند و اقتصاد رو به ضعف ترکیه را با توریسم درمانی خود احیاء می‌کنند، برای زائران حسینی درس اخلاق می‌گذارند که تا فقیر در کشور هست زیارت قبول نیست و با وقاحت تمام و کار رسانه‌ای گسترده، پرچم ایران را باشعار ایران گرسنه منعکس می‌کنند تا در اذهان جوانان تاثیر منفی بگذارند.

وی با اشاره به اهداف گسترده دشمن اظهار داشت: دشمن در صدد است این وهم ذهنی را در افکار عمومی جا بیندازد که نظام اسلامی در مقابله با مشکلات اساسی و خصوصاً اقتصادی ناکارآمد است و تنها علاج این است که دست از آرمان استقلال و عزت بردارید، نسخه‌ای که استکباری قبلاً در جاهای دیگر نیز آزموده‌اند.

خطیب جمعه تالش با گرامیداشت هفته میراث فرهنگی یادآور شد: تالش مهد تمدن است، بزرگترین گورستان عصر آهن ایران با بیش از چهار هزار هکتار وسعت در روستای مریان و آق ائولر و بیش از دو هزار هنرمند صنایع دستی در بیش از صد رشته، بخشی از این مصادیق است که باید این سرمایه‌ها، چه آثار باستانی، فرهنگ، هنر، مفاخر برای آیندگان حفظ و صیانت شود.

وی با گلایه از مسئولین ذی ربط اظهار داشت: با این همه تراث ارزشمند، متاسفانه هیچ موزه‌ای برای معرفی این سرمایه‌ها در تالش وجود ندارد.

نورزاد با بیان اینکه آثار باستانی، میراث فرهنگی، مواهب طبیعی و مناظر گردشگری باید معادن پمپاژ و ترویج فرهنگ و ظرفیت‌های غنی مردمان تالش باشد، گفت: صنایع دستی، حجاب و عفاف، لباس و غیرت تالشی‌ها همیشه زبان زد بوده و نباید ابتذال و فرهنگ غلط جایگزین این همه نعمت گردد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولین استان و شهرستان نسبت به ساماندهی صنعت گردشگری برنامه داشته باشند، خاطر نشان کرد: در عین حالی که باید از ظرفیت توریسم و گردشگر پذیری منطقه در راستای رفع معضلات بیکاری و رونق معیشت مردم و صدور فرهنگ ناب منطقه بهره ببریم، اما نباید اجازه دهیم تالش محلی برای ابتذال و برنامه‌های ضد فرهنگ و ضد دین باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha