جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عبدالکریم عابدینی

حوزه / امام جمعه قزوین: همان گونه که مسئولان از مردم انتظار صبر و بردباری دارند، بسیار جدی‌تر به مسئولین سفارش می‌کنیم که لازم است در این شرایط، کنترل بیشتری بر بازار داشته باشند، نگذارند افراد سودجو هر غلطی که خواستند بکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: یکی از مناسبت‌هایی که پیش رو داریم، روز ملی جمعیت است و هفته پیش رو نیز متعلق به این موضوع است و لذا در استان توسط معاونت امور بانوان استاندار جلسه‌ای در این رابطه برگزار شد و قرارگاهی فعالیت در این حوزه را به عهده گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه تمام نهادهای زیربط برای مدیریت جمعیت باید پای کار بیایند، گفت: اهمیت موضوع جمعیت در بیانات رهبر معظم انقلاب به خوبی روشنگر شرایط است که اگر ما در جمعیت ضعیف شویم جامعه دچار مشکلات جدی خواهد شد، نیروهای مسلح نیرومند نخواهیم داشت، اقتصاد به سستی و ضعف می‌گراید و در نتیجه نمی‌توانیم با کشورهای دیگر رقابت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه برخی نسخه فرزند کم‌تر را نوشتند و ما را به این دام انداختند که خودشان به شدت دنبال افزایش جمعیت خود هستند، مطرح کرد: هر فرزند یک سرمایه‌ گران‌بهایی است که جامعه به شدت به این سرمایه‌ها محتاج است.

وی با اشاره به اهمیت طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: رزق هر انسانی فقط دست خداست، و لذا خداوند فرموده مبادا به خاطر رزق و روزی فرزندان خود را بکشید.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مناسبت‌های پیش‌رو روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف است، این نیز یکی از مسائل مهم است، متاسفانه جامعه ما را در بسیاری از موارد در معرض مصارف بی‌جا و ناعادلانه قرار داده‌اند، زمینه‌هایی را فراهم کرده‌اند که عده‌ای برای چندین نسل بعد از خود نیز ثروت‌اندوزی کرده‌اند و بیت المال را غارت کرده و به خود اختصاص داده‌اند، این اتفاقات نامناسبی بوده که پیش از این در جامعه رخ داده است.

وی با اشاره به طرح هدفمند سازی یارانه‌ها، عنوان کرد: اکنون دولت در حال جراحی اقتصادی است، اقدامی که ابتدای کار ممکن است مانند هر عمل جراحی سختی و دشواری داشته باشد اما با صبر و حمایت مردم نتیجه‌بخش خواهد بود.

وی افزود: دولت زمانی که قصد اصلاح مسائلی را دارد، عده‌ای سوءاستفاده‌گر می‌آیند جنس‌هایی که ربطی به این موضوع ندارد را گران می‌کنند و اشخاص ناجوانمرد و بی‌رحمی نیز آذوقه مردم را احتکار و انبار می‌کنند و مردم را به زحمت می‌اندازند تا لقمه حرام بیشتری گیر خودشان بیاید و فاصله بین فقیر و غنی بیشتر شود.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: ما باید بیاییم از دولت حمایت کنیم تا در جراحی اقتصادی موفق شود، یعنی به گونه‌ای نباشد که رزق مردم را دیگران به یغما ببرند، این را تنها با حمایت مردم می‌توان پیش برد، همان‌هایی که منافعشان در خطر است، یعنی سودجویان در داخل و حامیان آن‌ها اعم از آمریکا و انگلیس در خارج که در حال تزریق یأس و ناامیدی به مردم هستند.

حمایت‌ها از سفره مردم افزایش پیدا کند

خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: البته همان گونه که مسئولان از مردم انتظار صبر و بردباری دارند، بسیار جدی‌تر به مسئولین سفارش می‌کنیم که لازم است در این شرایط، کنترل بیشتری بر بازار داشته باشند، نگذارند افراد سودجو هر غلطی که خواستند بکنند.

وی با بیان اینکه حمایت‌ها از سفره مردم افزایش پیدا کند، گفت: ما از زحمات مسئولین تشکر می‌کنیم اما انتظار داریم تلاش‌های خود را افزون کنند و حتی بر افرادی که برای نظارت بر بازار می‌فرستند نیز نظارت داشته باشند تا مبادا آنان چشم خود را بر فسادهای اقتصادی ببندند.

وی با تاکید بر اینکه رصدها و گزارش‌ها باید صحیح باشد و مانع از فسادها و احتکارها شود، مطرح کرد: البته تاکنون نیز بارها شنیده‌ایم که انبار احتکار کالاها کشف شده است که مشارکت و همراهی مردم در این امر بسیار موثر بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: نخستین محاصره اقتصادی جدی علیه جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا و اروپا در سال ۱۳۵۹ بود که تا امروز نیز هر روز یک تحریم بر تحریم‌های گذشته اضافه کرده‌اند، اما ملت ما از گذشته توانمندتر شده‌ و همین توانمندی پاسخ تحریم‌های آنان است.

وی با بیان اینکه دشمن رحم ندارد، اظهار داشت: دشمن ورود داروهایی را به داخل کشور ممنوع کرده که جان بیماران ما در بیمارستان‌ها به آن داروها بستگی دارد.

وی با تاکید بر اینکه از دولت انتظار وجود دارد که در باب سفره و معیشت مردم مراقب باشد تا مشکلات برطرف شوند، عنوان کرد: امروز در نزدیک سالروز فتح خرمشهر هستیم، خرمشهری که صدام صریحا اعلام کرد اگر ایرانی‌ها توانستند خرمشهر را پس بگیرند من کلید بصره را به آن ها خواهم داد.

امام جمعه قزوین خاطر نشان کرد: بنده به خاطر دارم که در آن روز به یاد ماندنی، در بازار قزوین بودم و ناگهان رادیو تغییر کرد و موسیقی پیروزی پخش شد که خرمشهر، شهر خون و قیام آزاد شد و پس از آن شور و اشتیاقی وصف ناپذیری در بین مردم به وجود آمد و همه به خیابان امام آمدند.

وی تصریح کرد: آن زمان خرمشهر را آزاد کردیم و خوشحال بودیم، الان باید چقدر خوشحال باشیم که کربلا آزاد شده است؟ اکنون داریم به جایی می‌رسیم که آزادی قدس را ان‌شاءالله شاهد باشیم و کم کم به جایی می‌رسیم که مکه و مدینه را از زیر سلطه نوکران آمریکا و انگلیس آزاد شود و یقین داریم که همه این اتفاقات رخ خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به پیروزی های مقاومت در منطقه، اظهار داشت: در لبنان چند پیروزی تاریخی با این پیروزی اخیر از نظر زمانی همراه شده است، یکی عقب نشینی نیروهای رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان که تقریبا نخستین پیروزی چشمگیری بود که با این پیروزی رزمندگان اسلام، صهیونیست‌ها روحیه خود را باختند و روحیه مومنین و مسلمین در همه جا قوت گرفت.

وی افزود: پیروزی بعدی نیز پیروزی حزب الله لبنان بر رژیم صهیونیستی در سال ۱۳۷۹ بود، این نیز یک پیروزی بزرگ بود که کشتی صهیونیستی هدف قرار گرفت و صهیونیست‌ها اذعان کردند که وقتی کشتی ما را زدند یعنی دیگر نیروی دریایی نداریم، اگر هم داریم خاصیتی ندارد، برای این که هر کجای نیروی دریایی ما می‌تواند هدف موشک‌های حزب الله لبنان قرار بگیرد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: این پیروزی که این روزها نصیب مردم لبنان شد، انتخابات لبنان بود، در این انتخابات آمریکایی‌ها هر چه می‌توانستند سرمایه گذاری کردند تا افراد مورد نظر آن ها رای بیاورند، اما با مدیریت خوب سید حسن نصرالله اجازه ندادند که اختلافات پا بگیرد و با تشویق وحدت و همدلی، آرام‌ترین انتخابات در دهه‌های اخیر با پیروزی حزب الله برگزار کردند.

وی تصریح کرد: حمایت‌های ایران در بحران‌هایی که آن‌ها نیازمند سوخت بودند بسیار اثرگذار شد و سید حسن نصرالله نیز به اسرائیلی‌ها گفت کشتی‌های انتقال دهنده سوخت به معنای خاک لبنان است و هر اقدامی با پاسخ جدی مواجه خواهد شد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه مرحوم سید علی اکبر ابوترابی از استان قزوین بودند، قزوین را مرکز برگزاری همایش کنگره شهدای روحانی قرار دادند و همایش نهایی نیز در قم برگزار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تسلیت به مناسبت رحلت استاد فاطمی‌نیا که به فرموده رهبر معظم انقلاب عالم واعظ درس آموز بودند، گفت: کمتر کسی را داریم که تحت تأثیر بیانات اثرگذار و دلنشین این عالم قرار نگرفته باشد.

انتهای پبام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha