چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ در جلسه جامعه روحانیت شیراز بر برخورد با گرانفروشی و بدحجابی تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، نخستین جلسه جامعه روحانیت شیراز در سال ۱۴۰۱ به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان فارس برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مکارم، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور و عضو جامعه روحانیت شیراز در ابتدای این جلسه با اشاره به معضلات جامعه شهری، اظهار کرد: یکی از معضلات شهر شیراز بی حجابی عمومی است که مسئولان باید در این باره فکر اساسی کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: گروه های امر به معروف و نهی از منکر را باید قانونمند حمایت کرد تا با بدحجابی برخورد کنند؛ عده ای برای بدحجابی سرمایه گذاری کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین یارمحمودی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان فارس هم افزود: سخنان مقام معظم رهبری در خصوص امر به معروف و نهی از منکر تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده عضو دیگر جامعه روحانیت شیراز نیز گفت: هر اداره ای از کار خود دفاع می کند روحانیت هم باید از مساجد دفاع کند.

وی ضمن گله مندی از مسئول امور مساجد فارس، تصریح کرد: شخصی یک هکتار زمین را وقت کارهای عام المنفعه کرده است، ادارات شهرداری و مسکن در نتیجه گفته اند آن روستا مسجد دارد و احتیاج به مسجد ندارد؛ آیا در یک روستا ۲ مسجد ایراد دارد، اگر پاسخ این ادارات داده نشود با شهردار آن منطقه برخورد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسین ملک مکان مسئول رسیدگی به امرو مساجد فارس افزود: در خصوص مخالفت با احداث مسجد روستای کفری شهرداری باید پاسخ گو باشد.

وی خاطرنشان کرد: کار امور مساجد ساخت و ساز نیست و هیچ بودجه ای برای ساخت و ساز مسجد در اختیار ندارد؛ سیاست ما هدایت های رویداد های مساجد است.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین عباس پور، مسئول مرکز خدمات حوزه علمیه فارس عنوان کرد: بدحجابی در سطح شهر وجود دارد و برخی از این موارد عمدی است.

وی تصریح کرد: در خصوص گرانی های افسارگسیخته که به مردم فشار می آورد باید واکنش نشان داد، چراکه برخی از گرانی ها دست عده ای از افراد است که احتکار را انجام می دهند.

مئسول مرکز خدمات حوزه علمیه فارس ادامه داد: مظلوم ترین قشر در این برهه طلاب هستند، چراکه جامعه مردم اعتراض خود را به روحانیون نشان می دهند، از این رو باید اجرای طرح اقتصادی را باید تبیین کند.

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین سبحان نیا، رئیس دادگاه ویژه روحانیت نیز امر به معروف و نهی از منکر را دو فریضه مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: امر به معروف باید به لطافت و نرمی صورت گیرد.

وی افزود: در طول تاریخ ظلم های بسیاری به روحانیت شده است، طلاب مظلوم واقع شده اند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین حسینی، عضو دیگر جامعه روحانیت شیراز نیز در ادامه بیان کرد: در خصوص بدحجابی در سطح شهر همانطور که سن اعتیاد کاهش یافته، سن بدحجابی نیز کاهش یافته است؛ متاسفانه هیچ گونه نظارتی بر موضوع حجاب در مدارس وجود ندارد، باید گروه های چند نفره امر به معروف و نهی از منکر که مورد حمایت دستگاه قضایی باشند، در سطح شهر حضور پیدا کنند و فعالت های امر به معروف را انجام دهند.

وی گفت: باید موضوع حجاب را در مدارس آموزش و پرورش تبیین کرد؛ ستاد امر به معروف از ظرفیت ها استفاده کند و در مقابل هجمه دشمن در بحث بی حجابی در فضای مجازی واکنش نشان داد.

گفتنی است، حجج اسلام سید عیسی حسینی، سید جواد حسینی و حسن قانع اعضای جدید جامعه روحانیت هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha