پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار رییس جمهور با نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مردم آذربایجان غربی

حوزه/ رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بنده به آینده کشور امیدوارم و آینده را بسیار روشن می‌بینم، گفت: در جنگ اراده‌ها ملت ایران اراده کرده تا در برابر دشمن پیروز باشد و این اراده همچنان با کمک خدا پیروز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، عصر امروز در جریان بیست و یکمین سفر استانی هیئت دولت به آذربایجان‌غربی، در دیدار با نخبگان، علماء، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم این استان، اظهار داشت: جلسات دیدار در استان‌ها به صورت نمادین است و لازم است تا نظرات و پیشنهادهای ارائه شده همچنان پیگیری و طرح شود.

وی افزود: ایجاد حلقه ارتباطی با استانداران و شخص رئیس جمهور، جزو راهکارهایی است که باید اجرایی شود و توصیه می‌کنم که آقای استاندار این راه را هموار و دیدارهای خود را افزایش دهند.

رئیس جمهور، با اشاره به جایگاه والای شهدای آذربایجان‌غربی در کشور، عنوان کرد: آرامش و امنیت امروز، مدیون خون شهداست که برای دفاع از ناموس و دین، جان خود را فدا کردند.

وی نعمت وحدت و انسجام ملی را در آذربایجان‌غربی بی‌بدیل دانست و یادآور شد: حضور اقوام و ادیان مختلف در این استان، نمادی از وحدت ملی برای توسعه یافتگی و پیشرفت ملی است.

رئیس جمهور، ادامه داد: بر همه صاحب‌نظران، اندیشمندان، بزرگان اقوام و مذاهب لازم است که پاسدار وحدت باشند و اجازه ندهند بدخواهان این وحدت را خدشه‌دار کنند، چرا که این یک مولفه اصلی در امنیت پایدار است.

وی با تاکید بر اینکه راهبرد وحدت ملی برای حفظ امنیت الزامی است، مطرح کرد: همه باید بدانند که تمام اقوام و مذاهب برای حفظ این وحدت و انسجام دارای وظایفی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ابراز داشت: تمام مراکز علمی و حوزوی برای حل مسائل وارد میدان شوند و به عنوان اتاق فکر دولت، در حل مشکلات همراه دولت باشند.

وی با بیان اینکه مشکلات و مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری باید با توجه و استخراج نظام مسائل استانی و کشوری رفع شود، یادآور شد: تمام اهتمام دولت در این راستاست و لازم است که بین تمام اقشار نخبگانی جامعه رابطه دائمی برقرار باشد، چرا که معتقدیم اگر این اتحاد ایجاد شود، می‌توانیم شاهد پیشرفت و توسعه باشیم.

وی مساله دریاچه ارومیه را به عنوان یکی از اولویت‌های سفر خود عنوان کرد و اظهار داشت: گام‌ها و کارهای ناتمام در خصوص دریاچه ارومیه برنامه‌ریزی شده و به‌زودی اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، در مورد صادرات محصولات کشاورزی نظیر سیب و انگور، گفت: مدیران باید در راستای افزایش حجم و میزان صادرات محصولات کشاورزی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه خام‌فروشی به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، گفت: ما دنبال افزایش ارزش افزوده و راهکارهای مختلف برای جلوگیری از خام فروشی هستیم که در همین راستا در حوزه معادن به دنبال یافتن سرمایه‌گذار هستیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: بومی گزینی و استفاده از نیروهای کارآمد و تحصیل کرده استانی باید در اولویت مسئولان باشد.

وی با اشاره به اینکه الگوی کشت با برنامه و مطالعه تغییر کند، یادآور شد: لازم است تا سود کشاورزان در نظر گرفته شود و با این روش نسبت به تامین کالاهای اساسی در استان اقدام شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، با اشاره به اینکه خودکفایی در تامین کالاهای اساسی قابل دسترسی است، گفت: باید همزمان با امور روزانه، نسبت به اقدامات اساسی برای خودکفایی در کالاهای اساسی نیز برنامه ریزی شود و لذا وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه ملزم به اجرا است.

وی با بیان اینکه فعالسازی گروه‌های جهادی جزو برنامه‌های اصلی ماست، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های دانشجویان بسیجی در روستاها و مناطق محروم نقطه عطفی در فعالیت‌ها است که این امر با حمایت‌های ویژه پشتیبانی خواهد شد.

رئیس جمهور، با اشاره به اینکه اساس بودجه‌ریزی توسط دولت سیزدهم بر محور عدالت است، اظهار داشت: سند اجرای عدالت نیازمند آمایش سرزمینی است که باید برای بهره‌مندی استان و شهرها از عدالت، مطالعه و بررسی شود.

وی عنوان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که عدالت را در جامعه شاهد باشیم، چرا که عدالت در به‌کارگیری نیروی انسانی و برخورداری از بودجه در کشور یک ضرورت است.

رئیسی با بیان اینکه پیگیر فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی هستیم، گفت: تبادلات در بازارچه‌های مرزی و ساماندهی کولبری لازم است که انجام شود و این طرح در مرحله پایانی است، ساماندهی کولبری و ته‌لنجی نیز در کشور جزو الزاماتی است که بر اساس ضوابط و مقررات طبق چارچوب صادرات و واردات باید انجام شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه فقر، تبعیض و فساد زیبنده نظام اسلامی نیست، یادآور شد: مبارزه با فقر، فساد و تبعیض بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب جزو وظایف همگان به ویژه دولت است و لذا ما در دولت برای بررسی بسترهای فساد گام‌هایی را برداشته‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی‌ ابراز داشت: نیت ما صحبت با مردم از اقدامات انجام شده است نه اقدامات مدنظر، همانند کارهای انجام شده در برخورد با فساد و تبعیض.

وی ادامه داد: اختصاص بیمه سلامت برای ۵ میلیون نفر، گام جدی در جهت رفع فقر مطلق بود که از طرف دولت پیگیری و اجرا شد، پرداخت‌های دولتی گام مهمی در جهت رفع فقر مطلق است و این امر باید با جدیت پیگیری شود، چرا که ما در جهت رفع فقر مطلق ثابت قدم هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه لازم است قدرت خرید را بالا ببریم تا فقر مطلق کاهش پیدا کند، مطرح کرد: کشور با استقراض و چاپ پول نباید اداره شود و از طرفی نیز نباید افزایش تورم را شاهد باشیم، بنابراین مدیریت نقدینگی و عدم استقراض از بانک مرکزی جزو اقداماتی است که در دولت پیگیری می‌شود تا شاهد رفع فقر مطلق در جامعه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، با تقدیر از همراهی مردم، همکاری مردم با دولت را مثال زدنی عنوان کرد و اظهار داشت: بصیرت و همراهی مردم در موضوعات اقتصادی، دشمن را ناکام گذاشته و مایوس کرده است و لذا لازم است که قدردان مردم باشیم.

وی با اشاره به اینکه با در کنار هم بودن می‌توانیم به قله‌های افتخار و موفقیت برسیم، بیان داشت: مشارکت و همراهی مردم، دولت را برای برداشتن گام‌های بلند در جهت اصلاحات اقتصادی و رفع مشکلات مردم، مصمم می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی با شعار ما می‌توانیم پا در عرصه میدان مجاهدت گذاشت، مطرح کرد: "ما می‌توانیم"، شعار بزرگانی نظیر شهیدان باکری، همت و حجت‌الاسلام حسنی بود که امروز هم باید با همان روحیه اقدام جدی در میدان داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه بنده به آینده کشور امیدوارم و آینده را بسیار روشن می‌بینم، گفت: در جنگ اراده‌ها ملت ایران اراده کرده تا در برابر دشمن پیروز باشد و این اراده همچنان با کمک خدا پیروز خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، ابراز داشت: در مورد مسائل آذربایجان‌غربی، در شورای اداری استان، اولویت‌های موجود را طرح و رفع خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ما دنبال کلنگ‌زنی نیستیم و اولویتمان اتمام طرح‌های مهم و نیمه تمام است، عنوان کرد: با تمام توان در میدان هستیم و این میدان را ترک نخواهیم کرد و تنها به بخشنامه و دستور اکتفا نمی‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: سربازی در میدان در کنار مردم را افتخاری برای خود می‌دانیم و لذا در این مسیر با تمام توان ایستاده‌ایم تا امور را به نتیجه و سامان برسانیم.

رئیس جمهور، در پایان سخنان خود، حضور حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر قریشی در استان و مجلس خبرگان رهبری را بسیار ارزشمند دانست و گفت: ما همیشه خود را شاگرد علماء دانسته و همواره پای مکتب دروس اخلاق حجت الاسلام والمسلمین قریشی در مجلس خبرگان نشسته و می‌نشینیم.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha