پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سیریک

حوزه / امام جمعه شهرستان سیریک گفت: مسئولان بدانند هر کاری که انجام می‌دهید به مدد یک شهید است و این گفتمان و الگو را در کار خود در نظر بگیرید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام محسن سالاری امام جمعه شهرستان سیریک عصر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در مسجد صاحب الزمان(عج)، اظهار داشت: روزگاری بود که شهید چمران در جنگ نامنظم در حال نبرد با دشمن بود، حال چمران رفته است اما یاد چمران و راه چمران باقی مانده است.

وی افزود: امروز در دنیای مقاومت همان گفتمان‌ها حاکم است و شرق و غرب با وجود تمام تلاش‌ها و نقشه‌های شبانه روزی، نمی‌توانند مقابل آن‌ها ایستادگی کنند و این موفقیت حاصل خون شهدا در آن دوران است.

وی با اشاره به اینکه امروز فرهنگ و مدیریت جهادی در لبنان، سوریه، فلسطین و عراق در جریان است، مطرح کرد: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، فرهنگ جهادی را در جامعه نهادینه کردند، البته این گفتمان عقلانیت همراه با نتیجه گرایی مادی نیست، بلکه گفتمان و عقلانیت توحیدی است.

حجت الاسلام سالاری با بیان اینکه نرم افزار جهادی در عالم فراگیر شده است، گفت: درس عظیم خرمشهر، فتح الفتوح و نقطه عطفی برای فتح‌های دیگر است.

وی با بیان اینکه این گفتمان را شهدا ایجاد کردند، یادآور شد: مسئولان بدانند هر کاری که انجام می‌دهید به مدد یک شهید است و این گفتمان و الگو را در کار خود در نظر بگیرید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیریک با اشاره به کلام سردار شهید کاظمی خاطرنشان کرد: خیانت این نیست که حتما پشت سر کسی کاری انجام دهید، بلکه اگر ما مسئولیت را پله ترقی خود دانستیم این خیانت به انقلاب و مردم است.

وی با تاکید بر اینکه امروز لازم است تا گفته‌های شهدا را تبدیل به گفتمان کنیم، مطرح کرد: قطعا در قیامت در رابطه با عملکرد ما نسبت به شهدا، سوال خواهد شد، بنابراین لازم است تا امروز با استفاده از فضای مجازی، به عنوان فضایی که ادراک مردم را در اختیار قرار گرفته به نشر و معرفی سیره شهدا بپردازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha