پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
fg

امام جمعه آران وبیدگل با انتقاد از کارشکنی بعضی از بانک ها در دادن تسهیلات ازدواج، گفت: بانکی که به بهانه‌های مختلف در دادن تسهیلات ازدواج به جوانان، سخت‌گیری کند، ظلم بزرگی را به امنیّت جامعه و نسل آینده کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آران و بیدگل در مصلای این شهر بر لزوم اجرای فرمان مقام معظم رهبری در موضوع فرزندآوری تاکید کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها کاهش آمار جمعیت را در جمع مسئولان گوشزد کرده‌اند.

امام جمعه آران و بیدگل ، تداوم کاهش جمعیت در کشورمان را در راستای سیاست استکبار جهانی دانست و گفت: صهیونیسم جهانی می‌داند به کارگیری سلاح‌ها بدون نیروی انسانی امکان پذیر نیست، بنابراین فرزندآوری را در کشورهای خود مورد تشویق قرار داده است.

وی، با تاکید بر لزوم بکارگیری آموزه‌های دینی در تولید نسل، خاطر نشان کرد: بر اساس دیدگاه اسلام، آیات قرآن، توصیه پیامبران و ائمه اطهار(ع) تولید نسل باید روز به روز افزایش پیدا کند.

حجت الاسلام سلیمانی، با ابراز تاسف از سقط جنین توسط بعضی از خانواده‌ها، سقط جنین را جنایتی بزرگ دانست و مطرح کرد: متأسفانه عده‌ای ناآگاه نیز افراد را در سقط جنین کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه هیچ پدر و مادری حق ندارد اقدام به سقط جنین کند، خاطر نشان کرد: پزشکی که اقدام به سقط جنین کند، ضمن اینکه لازم است جریمه سنگین بپردازد، در پیشگاه عدل الهی نیز باید پاسخگو باشد.

امام جمعه آران و بیدگل، با بیان اینکه والدین باید زیر بال فرزندان خودشان را بگیرند، تصریح کرد: علاوه بر پدر و مادر، دولتمردان نیز باید دغدغه مقام معظم رهبری در فرزند آوری را هرچه زودتر برطرف نمایند.

وی تصریح کرد: اگر فرآیند پیر شدن جمعیت ایران، تداوم داشته باشد، در آینده با کمبود جوان برای دفاع از کشورمان روبرو خواهیم شد.

امام جمعه آران و بیدگل، کاهش جمعیت جوان را در ضریب امنیت کشور، اثر گذار دانست و گفت: کاهش جمعیت جوان کشور بسیار بدتر از حمله نظامی صدام به خرمشهر است.

وی، بر لزوم کمک خیرین در فراهم نمودن زمینه ازدواج جوانان تاکید کرد و یادآور شد: مسئولان، دولتمردان و بانک‌ها قوانین تسهیل ازدواج جوانان را هرچه سریع‌تر اجرایی کنند.

حجت الاسلام سیلمانی با انتقاد از کارشکنی بعضی از بانک‌ها در دادن تسهیلات ازدواج، اظهار داشت: بانکی که با داشتن اعتبار قرض‌الحسنه در دادن تسهیلات ازدواج به جوانان کار شکنی می‌کند، بدون شک چه بخواهیم و چه نخواهیم عامل نفوذی دشمن است.

وی با تاکید بر نظارت دقیق مسئولان بر عملکرد بانک‌ها در دادن تسهیلات ازدواج، تصریح کرد: بانکی که به بهانه‌های مختلف در دادن تسهیلات ازدواج به جوانان، سخت‌گیری کند، ظلم بزرگی را به امنیت جامعه و نسل آینده کرده است.

انتهای پیام. / .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha