جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیبکوه

حوزه / امام جمعه شیبکوه گفت: دشمن تلاش دارد تا برای افکار عمومی این طور القا کند که نظام اسلامی در مقابل مشکلات اقتصادی ناکارآمد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان، حجت الاسلام جعفر رستاخیز، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شیبکوه با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: مرگ دعوتی الهی است که برای همه انسان‌ها فرا می‌رسد و همه این دعوت را اجابت خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه توبه، قبل از ظاهر شدن نشانه‌های مرگ پذیرفته می‌شود، گفت: اگر مرگ نزد انسان ظاهر شد و یقین پیدا کرد که رفتنی است، دیگر در آن زمان توبه از گناه پذیرفته نیست

خطیب نماز جمعه شیبکوه یادآور شد: توبه دارای ارکانی است، از جمله آنکه انسان لازم است تا از گناه و عمل بدی که انجام داده پشیمان شود، در آینده تصمیم قاطع بگیرد که چنین گناه و عملی را دوباره انجام ندهد، اگر توبه کننده حقوقی از مردم پایمال کرده باید آنها را برگرداند و اگر حیثیت و آبروی کسی را از طریق غیبت و اهانت مورد خدشه قرار داده، طلب حلالیت کند.

حجت الاسلام رستاخیز با بیان اینکه فتح خرمشهر، امدادی الهی بود، مطرح کرد: حماسه فتح خرمشهر آنقدر عظیم است که تا همیشه در حافظه تاریخی ملت ایران باقی می‌ماند و درس آموزی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه فتح خرمشهر و پیروزی‌های انقلاب اسلامی از اول تا به امروز از امدادهای الهی بود، گفت: این پیروزی‌ها می‌تواند درسی بزرگی برای فتح‌ها و پیروزهای دیگر و ان‌شاءالله در آینده نزدیک، فتح بیت‌المقدس باشد.

امام جمعه شیبکوه با تسلیت به مناسبت ارتحال استاد فاطمی‌نیا، با اشاره به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: به فرموده مقام معظم رهبری ایشان واعظی درس آموز بود و در حقیقت موعظه ایشان مایه حیات دل‌ها و صافی جان‌ها می‌شد که پرده غفلت را کنار میزد و بیداری و توجه انسان‌ها را به وجود می‌آورد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم توجه به مسائل جمعیتی در کشور، اظهار داشت: برای جلوگیری از این خطر بزرگ نیازمند برنامه‌ریزی دقیق هستیم.

حجت الاسلام رستاخیز با بیان اینکه در حال حاضر دشمن تمام تمرکزش را بر کارکرد نظام قرار داده است، خاطر نشان کرد: دشمن تلاش دارد تا برای افکار عمومی این طور القا کند که نظام اسلامی در مقابل مشکلات اقتصادی ناکارآمد است.

وی تصریح کرد: خدمات نظام برای مردم از هیچ کس پوشیده نیست، اما لازم است همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به آن تاکید دارند، وارد میدان جهاد تبیین شویم.

امام جمعه شیبکوه خاطرنشان کرد: انتخابات مجلس لبنان نشان داد که پرچم مقاومت بالاست و مردم با رای خود به گفتمان مقاومت، ثابت کردند که انتخاب اصلی مردم لبنان، گفتمان مقاومت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha