جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام موسوی لارگانی

حجت الاسلام موسوی لارگانی با اشاره به حضور پر رنگ روحانیت در عرصه های مختلف، گفت: طلاب و روحانیون با آگاهی‌بخشی و ترویج مسائل دینی و موضوعات روز و مورد نیاز جامعه می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، در گفتگو با خبرنگار حوزه در اصفهان در حاشیه برگزاری کنگره ۵۹۰ شهید طلبه و روحانی استان اصفهان با اشاره به مبارزات حق طلبانه روحانیون در قبل از انقلاب، گفت: شهید نواب‌صفوی از جمله شهدای روحانی است که در دوران قبل ‌از انقلاب اسلامی به مقابله طاغوت و طاغوتیان برخاست. آیت الله شمس‌آبادی نیز به دلیل حق‌گویی و حقیقت‌طلبی به شهادت رسید .

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در ادامه با اشاره به نقش بی بدیل روحانیت در هشت سال دفاع مقدس، افزود: طلاب و روحانیون در دوران دفاع مقدس، علاوه بر ترویج مباحث دینی و تقویت روحیه رزمندگان، در فرماندهی گردان‌ها و خط شکنی حضور پر رنگ داشند.

وی اظهار کرد: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با اختصاص بودجه های کلان با نظام اسلامی مقابله کردند و طی این سالها روحانیت در خنثی ساری دسیسه ها و توطئه های دشمن نقش مؤثری داشته و دارند .

حجت الاسلام موسوی لارگانی افزود: اکنون هم روحانیت در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و نماز جمعه در عرصه تبیین طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها و مسائل اقتصادی روز می تواند اثر گذار باشند.

وی در پایان با بیان اینکه مستضعفان جهان به انقلاب اسلامی ایران چشم دوخته‌اند، افزود: باید با آینده نگری و تبیین روشنگرانه، زمینه ظهور و قیام امام‌زمان(عج) را فراهم کرد.

گفتنی است از ۵۹۰ شهید طلبه و روحانی استان اصفهان ۱۴۶ شهید مربوط به شهرستان اصفهان، ۱۱۳ شهید نجف آباد، ۹۲ شهید کاشان و سایر شهدای طلبه و روحانی مربوط به دیگر شهرستان‌های استان هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha