جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه موقت رشت

حوزه/ حجت الاسلام طیبی با بیان اینکه مسئله اقتصاد یکی از موضوعات مؤثر برای میزان جمعیت در میان خانواده‌هاست، گفت: باید با سیاست های تشویقی از خانواده‌ها حمایت کرد تا ازدیاد نسل اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت‌الاسلام احمد طیبی در نماز جمعه این هفته رشت، با اشاره به روز جمعیت، اظهار کرد: مسئولین و مردم عزیز کاهش جمعیت در کشور را جدی بگیرند. یکی از سیاست مداران آمریکا به سردمداران خودشان توصیه کرده که از حمله پیش‌دستانه به هسته‌ای ایران اجتناب کنند، زیرا آمارهای جمعیتی و تغییر نسل در ایران به نفع این کشور نیست. در سه دهه اخیر کاهش جمعیت در ایران هفتاد درصد بوده است، و این نشان از انفجار پیری در آینده دارد و طی سه مرحله به آن می‌رسد.

وی با بیان اینکه مسئله اقتصاد یکی از موضوعات مؤثر برای میزان جمعیت در میان خانواده‌هاست، گفت: باید با سیاست های تشویقی از خانواده‌ها حمایت کرد تا ازدیاد نسل اتفاق بیفتد.

امام‌جمعه موقت رشت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم بصیر و قدرتمند ایران اسلامی فتح خرمشهر را نمونه عبرت‌آموز تاریخی می‌دانند، افزود: دشمن در آغاز جنگ با وحدت و همدلی و هماهنگی مردم و مسئولین مواجه شده و نقشه‌های شوم آن‌ها نقش بر آب شد.

وی با اشاره به اینکه امروز با درگیر کردن اذهان مردم به جنگ ترکیبی می‌خواهند به مردم بقبولانند که تنها راه نجات کشور مصالحه و تسلیم در برابر غرب است، تصریح کرد: همراهی، بصیرت و هوشیاری مردم با طرح دولت نقشه‌های شوم دشمن برای ایجاد التهاب در کشور را نقش بر آب کرد و با این همراهی انتظار می‌رود که مسئولین خود را در کنار مردم بدانند و اجازه ندهند در سایه عدم نظارت دشمن به اهداف خود برسد.

طیبی بیان کرد: انتظار می‌رود با افزایش نظارت هوشمند و اجرای دقیق برنامه‌ها و برخورد با سودجویان اجازه ندهند دشمن به اهداف خود برسد.

خطیب موقت جمعه رشت با تأکید بر اینکه باید وابستگی کشور به درآمدهای نفتی را قطع و رونق تولید را در دستور کار قرار داد، گفت: مسئولین به جوانان باور داشته باشند و آنان را بکار بگیرند؛ به فضل الهی نویدهایی در راه است و مردم نیز با هوشیاری و بصیرت مایه یاس و نا امیدی مردم خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha