دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
تصاویر/ نشست خبری کنگره بزرگداشت 134 شهید طلبه و روحانی استان یزد

حوزه/ مسئول برگزاری یادواره ۱۳۴ شهید طلبه و روحانی استان یزد گفت: حضور طلاب و روحانیون و پیوستگی شهدای طلاب و روحانیون در صحنه های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی تا دفاع از حرم دارای نقشی پر رنگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام کریم بیگی، عصر یکشنبه در نشست خبری کنگره ۴ هزار شهید طلبه و روحانی کشور که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: این کنگره چهارم خرداد به میزبانی قم و با حضور نمایندگانی از سراسر کشور برگزار می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد، درخصوص برنامه های این کنگره در یزد گفت: به دلیل کرونا این کنگره در سال گذشته لغو شد، ولی در چند ماه آینده در یزد نیز برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریم بیگی از فضا سازی همه شهرستان های استان یزد به مناسب برگزار کنگره شهدای روحانی خبر داد و افزود: پیش از خطبه های نماز جمعه هفته قبل، مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان ها درخصوص شهدای طلبه سخنرانی کرده اند.

وی، اهداف برگزاری کنگره شهدای طلبه و روحانی در کشور را تأثیر فرهنگ این شهدا در حوزه های علمیه، شناخت چهره واقعی روحانیت در دفاع مقدس و مسئولیت های این شهدا در هشت دفاع مقدس بیان کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد، با بیان آمار شهدای شیعه و سنی طلبه، اظهار داشت: از زمان مشروطه تا شکل گیری انقلاب اسلامی، ۵۷ نفر از طلاب و روحانیون به شهادت رسیدند و از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا دفاع مقدس چهار هزار نفر از طلاب و روحانیون به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.

حجت الاسلام کریم بیگی، شهدای طلبه و روحانی دوران دفاع مقدس را سه هزار ۶۴۱ نفر اعلام کرد و افزود: ۱۱۱ شهید طلبه و روحانی نیز پس از دفاع مقدس به شهادت رسیده اند و سی و هشت شهید از این آمار شهدای مدافع حرم هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد، حضور طلاب و روحانیون و پیوستگی شهدای طلاب و روحانیون در صحنه های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی تا دفاع از حرم را دارای نقشی پر رنگ توصیف کرد.

وی گفت: ۹۳ شهید طلبه و روحانی جاویدالاثر در کشور داریم و هزار ۲۲۲ شهید نیز مسئولیت های مهمی از جمله فرماندهی داشته اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد، خاطر نشان کرد: مصداق نقش مدیریتی در هشت سال دفاع مقدس حضور امام خامنه ای در کنار فرماندهان جنگ بود.

حجت الاسلام کریم بیگی، یکی دیگر از مسئولیت های روحانیت در هشت سال دفاع مقدس را ترغیب رزمندگان و ارتقای روحیه معنویت و تکیه گاهی برای تقویت ایمان و روحیه رزمندگان بیان کرد.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام مهدی قره چاهی، مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه الغدیر استان یزد از دیدار با ۶۸ خانواده شهید طلبه و روحانی استان یزد به مناسبت برگزاری کنگره شهدای طلبه و روحانی کشور خبر داد.

وی افزود: نمایشگاهی با هدف معرفی ۱۳۴ شهید طلبه و روحانی استان یزد در نمایشگاه کنگره بزرگداشت چهار هزار شهید روحانی به میزبانی قم برپا شده است.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: مستند شهید خندان(شهید حجت الاسلام محمد حسن دهقانی) و مستند ۳۳ سال سجود(شهید حجت الاسلام محمد حسین مختاری) به معرفی این دو شهید می پردازند.

در حاشیه این مراسم، از پوستر دو مستند با حضور آیت الله ناصری یزدی رونمایی شد.

یادواره شهدای روحانی در یزد برگزار می شود | دیدار با خانواده های ۶۸ شهید روحانی

یادواره شهدای روحانی در یزد برگزار می شود | دیدار با خانواده های ۶۸ شهید روحانی

یادواره شهدای روحانی در یزد برگزار می شود | دیدار با خانواده های ۶۸ شهید روحانی

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha