چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

 حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: طلاب در جایگاه مهمی قرار دارند و لازم است تا رفتارشان متناسب با سیره ائمه معصومین(ع) باشد تا اقشار مختلف مردم با آنها ارتباط بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام‌والمسلمین محمد تقی سبحانی‌نیا ظهر امروز در جلسه کارگاه تلبس طلاب مدارس علمیه استان قزوین که در مسجد شیخ الاسلام برگزارشد، اظهار داشت: لازم است تا طلاب با حفظ آراستگی ظاهری و باطنی، برای تهذیب نفس و تخلق به تواضع و صبر تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی‌نیا با تاکید بر اینکه لباس روحانیت، سپری در مقابل شیاطین جن و انس است، گفت: طلاب تا زمانی که لباس روحانیت نپوشیده‌اند، کمتر دارای مسئولیت هستند اما پس از پوشیدن این لباس مقدس، باید احترام این لباس که به معصومان(ع) منتسب است را حفظ کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: اگر طلاب متوجه اهمیت و ارزش جایگاه خود نباشند، نمی‌توانند در هدایت و تبلیغ مردم نقش آفرین باشند.

وی ادامه داد: پذیرش طلبگی و معمم شدن دو اصل مهم در پذیرش مسئولیت سنگین سربازی امام زمان(عج) است و طلاب باید قدر خود، جایگاه و لباس روحانیت را بدانند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی‌نیا اظهار کرد: مبلغان مکتب امام زمان(عج) لازم است تا در شرایطی که بیشتر مورد توجه دیگران هستند، حداکثر دقت در امور پاکیزگی و آراستگی را به کار گیرند، چرا که در نظر اول برای برقراری ارتباط مؤثر با مردم، ظاهر انسان نمایان می‌شود.

وی عنوان کرد: روحانیون و طلاب وظیفه و تکلیف الهی دارند تا به خاطر جایگاه و لباس خود، در گفتار، کردار و اجرای احکام دین تلاش کنند و مراقب آن باشند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با تاکید بر اینکه لباس روحانیت، زمینه را برای ارائه خدمت دینی و اخلاقی برای من و شما فراهم می‌کند، مطرح کرد: مردم در کوچه و بازار با دیدن ما برخی سوال‌های خود را می‌پرسند، این در حالی است که اگر ملبس به لباس روحانیت نباشیم، مردم ما را نخواهند شناخت و این توفیق نیز سلب خواهد شد.

وی ادامه داد: پاکیزگی، آراستگی، ادب و خوشرویی، اصول خدشه ناپذیر در برقراری ارتباط است و این همان سیره پیامبر خداست، بنابراین اگر این ویژگی‌ها را داشته باشیم مردم نیز رغبت می‌کنند تا به سراغ ما بیایند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی‌نیا اظهار کرد: لازم است به توصیه امامان معصوم عمل کنیم که فرمودند، زینت ما باشید و مایه شرمندگی ما نشوید و برای تحقق این مهم خلق نیکو و ظاهر آراسته به همراه توان بالای علمی و حوصله مناسب برای برخورد با مردم و پاسخگویی به آنها اصلی ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: طلاب به لباس روحانیت به عنوان لباس موقت و مقطعی نگاه نکنند و این لباس را برای همیشه در مجامع عمومی به تن داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha