جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهدای روحانی

در یادواره ۱۳۸ شهید روحانی استان تهران بر ضرورت ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، یادواره ۱۳۸ شهید روحانی استان تهران با «عنوان تعهد سرخ؛ از حجره تا سنگر»، به همت سپاه سیدالشهدا(ع) و سپاه شهرستان ری، دوشنبه دوم خرداد ۱۴۰۱با حضور جمعی از فرماندهان دوران دفاع مقدس، خانواده شهدا، علما و طلاب در آستان شیخ صدوق (ره) شهرری برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش‌آفرینی روحانیت در دفاع مقدس، گفت: تاثیر کلامی، پشتیبانی، مسئولیت، مدیریت، حضور تبلیغی و رزمی محورهای مهم اثربخشی روحانیت در دوران دفاع مقدس بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، عوامل معنوی را رمز موفقیت در دوران دفاع مقدس دانست و افزود: روحانیت در ایجاد، تقویت و استمرار عوامل معنوی در هشت دفاع مقدس بالاترین سهم و نقش را به خود اختصاص داده است و در کنار انجام این مأموریت، در میدان رزم هم حضور اثرگذار داشته است.

حجت‌الاسلام بهرامی، مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدا ریشه در فرهنگ دینی، نبوی و علوی دارد و آن‌هایی که با فرهنگ شهادت بیگانه‌اند، را آشنا می‌کند.

وی با بیان اینکه کوچکترین و ابتدایی‌ترین وظیفه و رسالت ما در قبال شهدا، تمجید و تجلیل از آنان و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان است، افزود: برگزاری یادواره شهدا ما را بیمه می‌کند.

گفتنی است، ۴ هزار شهید روحانی و طلبه در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی شده است که استان تهران ۱۳۸ شهید روحانی دفاع مقدس را داراست و شهرستان ری با تقدیم ۳۶ شهید روحانی رتبه نخست شهدای روحانی استان را به خود اختصاص داده است.

کنگره ملی شهدای روحانی هم روز چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ با سخنرانی رئیس جمهور، در قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha