جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/دیدار حجت الاسلام و المسلمین نادر رنجبر با مدیر و اساتید مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: از همه کسانی که به خوبی در تلاش هستند که حوزه های علمیه تعامل بیشتری با آموزش و پرورش داشته باشد، تقدیر می کنیم، زیرا حضور روحانی در مدارس باعث ایجاد انگیزه در مدارس و در بین دانش آموزان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین نادر رنجبر امروز در گردهمایی استانی مسئولان مدارس علمیه و آموزش و پرورش استان کردستان اظهار داشت: موضوع تربیت در همه جوامع بشری از اهمیت والایی برخوردار است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: منطق و هدف آموزش و پرورش در جوامع مختلف بشری با هر رویکرد و آرمانی تربیت انسان شایسته است و تلاش می کند که برای آینده جامعه خودش انسان های شایسته را تربیت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رنجبر عنوان کرد: در نظام اسلامی نیز حاصل تربیت و آموزش کودک و دانش آموزانی که چندین سال از سرمایه عمرشان که در اختیار آموزش وپرورش هستند این است که انسان های مومن، متفکر و.. تربیت کند.

استاد حوزه افزود: بی شک تربیت چنین عناصری نیازمند همکاری آموزش و پرورش با حوزه های علمیه و نهاد روحانیت است و قطعا رسیدن به چنین هدفی از عهده آموزش و پرورش به تنهایی خارج است، زیرا بیشتر فعالیت های آموزشی معطوف به این است که بتوانند دانش آموز را در بعد علمی تربیت کند، لذا با توجه به اهمیت حیات روحی انسان، حوزه علمیه را در کنار آموزش و پرورش قرار دهد.

مدیر حوزه علمیه کردستان اظهار کرد: در بحث کرونا که به نوعی جامعه را به معنای واقعی به چالش کشانده بوده، این حوزه ها و مدارس علمیه بودند که احساس وظیفه کردند و وارد میدان مبارزه با این بیماری خطرناک شدند و طلاب در این مسیر کمک های شایانی به بخش بهداشت و درمان داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر عنوان کرد: از همه کسانی که به خوبی در تلاش هستند که حوزه های علمیه تعامل بیشتری با آموزش و پرورش داشته باشد، تقدیر می کنیم، زیرا حضور روحانی در مدارس باعث ایجاد انگیزه در مدارس و در بین دانش آموزان خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی از کارهایی که یک روحانی می تواند در محیط های آموزشی انجام دهد، ایجاد نشاط می باشد و نیز تلاش در رفع آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان از دیگر کارهایی است که روحانیون می توانند در مدارس داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رنجبر اظهار کرد: ترویج فرهنگ نماز یکی دیگر از خروجی های مثبت حضور روحانیون در مدارس است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در پایان خاطرنشان کرد: مدارس امین خوشبختانه این زمینه را تا حد زیادی فراهم کرده اند و دولت فعلی هم بر این مهم تاکید دارد که این می تواند بسیار تحول آفرین باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha