جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهدای روحانی

حوزه/ مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان گفت: از مجموع ۴۰۰۰ شهید روحانی کشور، استان اصفهان دارای ۵۹۰ شهید روحانی است؛ این استان دارای سه بانوی شهیده، ۳۱ خانواده دارای دو شهید، ۱۸ شهید ترور و همچنین شهدایی است که در سایر کشورها به فیض شهادت نائل آمده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ،حجت الاسلام علی نوری، مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان در حاشیه نمایشگاه ردای سرخ بیان داشت: استان اصفهان یک استان مجاهد، شهیدپرور و ایثارگر در همه عرصه ها می باشد و اوج ایثار را می شود در روحانیون و علمای بزرگ این استان چه در زمان مشروطه، چه در انقلاب و دفاع مقدس مشاهده کرد.

وی در مورد آمار شهدای روحانی اصفهان بیان داشت: از مجموع ۴۰۰۰ شهید روحانی کشور، استان اصفهان دارای ۵۹۰ شهید روحانی است؛ این استان دارای سه بانوی شهیده، ۳۱ خانواده دارای دو شهید، ۱۸ شهید ترور و همچنین شهدایی است که در سایر کشورها به فیض شهادت نائل آمده اند و ما در سالهای گذشته دو کنگره ، ده یادواره و در هر شهرستان سالانه یک یادواره شهدای طلبه و روحانی برگزار کرده ایم.

مسئول بسیج طلاب اصفهان در مورد کارهای انجام شده تصریح کرد: در پیش مقدمه ای که برای کنگره شهدای طلبه و روحانی انجام شد، سرکشی به خانواده شهدا را داشتیم که با هدایایی از جمله چفیه مقام معظم رهبری صورت گرفت و سرکشی به ۵۰۰ شهید در این استان انجام شده است و بقیه در روزهای آتی اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: یکی دیگر از کارهای انجام شده، رونمایی از کتاب "ردای سرخ" است که زندگی نامه ۱۴۵ شهید مدرسه علمیه امام صادق(ع) می باشد؛ مدرسه ای که بیشترین شهید دفاع مقدس را تقدیم انقلاب کرده است.

حجت الاسلام نوری در پایان بیان داشت: روحانیون و طلاب در مجموع اقشار استان اصفهان به نسبت جمعیت، بیشترین شهید را تقدیم انقلاب و نظام کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    درود بر روان پاک شهدا و‌درود بر‌حجت الاسلام نوری مرد مجاهد استان اصفهان
  • مهدی IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 1
    درود بر روان پاک شهدا و‌درود بر‌حجت الاسلام نوری مرد مجاهد استان اصفهان
  • محمد مهدی US ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    0 0
    یاد وخاطره شهید حجه الاسلام ابولفضل نصیری رزمنده دلیر گردان یا زهرا لشکر امام حسین اصفهان گرامی باد