پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ یادواره شهدای روحانی تیپ امام صادق(ع)

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین منتظرزاده گفت: بنا بر این است که پس از اجلاسیه، دبیرخانه ثابتی برای شهدای روحانیت کشور، در قم دایر باشد و آثاری که موجود بوده ولی در نمایشگاه به نمایش در نیامده اند، جمع آوری شده و به نام شهدای روحانی حفظ و نگهداری شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در سومین روز از برپایی نمایشگاه ۴۰۰۰ شهید روحانی کشور با عنوان «ردای سرخ»، خبرنگار حوزه نیوز به گفت و گو با فرمانده تیپ ۸۳ امام صادق (علیه السلام) نشست.

حجت الاسلام والمسلمین مجید منتظرزاده در این گفت و گو اظهار داشت: یکی از وظایف سنگینی که بر عهده ماست، این است که تلاش و کوشش شهدا در مبارزه با طاغوت و پیاده سازی احکام اسلامی و ارزش های معنوی و اخلاقی بدون تحریف و انحراف به نسل نو انتقال داده شود و اگر این وظایف را بدرستی انجام دهیم، نسل بعدی راه خود را پرصلابت و مقتدرانه طی خواهد کرد و شیاطین و دشمنان و منافقان نمی توانند در راه شهدا و ارزش های دینی فعالیت کنند و اثرگذار باشند.

وی بیان کرد: نمایشگاه ها و یادواره ها و برنامه های جمعی، رسالت انتقال ارزش های دینی و انقلابی را به نسل بعد و مقدمه سازی برای ایجاد جامعه اسلامی دارند و برای مقدمه سازی ظهور حضرت باید عده ای باشند که با منش و روش شهدا سازگاری داشته باشند.

فرمانده تیپ ۸۳ امام صادق (ع) ادامه داد: حاصل تلاش ها در راستای این رسالت مهم، کنگره ای به نام کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی کشور شد که در ادامه کنگره های شهدای استان ها و شهرستان هاست که در سالهای گذشته انجام شده است.

وی یکی از خصوصیت های شهدای روحانی را عمل به گفته های خود دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت در دفاع از مرزهای جغرافیایی کشور، ارزش های معنوی آن، خدمت رسانی به مردم در حوادث و بلایای طبیعی و ... خوش درخشیده و همین مسئله مایه ماندگاری قشر روحانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظرزاده تصریح کرد: نمایشگاه حاضر برای عموم مردم در اصناف مختلف برقرار شده است و با حضور خود می توانند افتخارات روحانیت را مشاهده نمایند.

وی افزود: نرم افزارها و کارهای دیجیتال خوبی در معرفی شهدا انجام شده است و اجلاسیه مهمی در مصلی قدس برقرار خواهد شد که در کنار آن ۶ روز قبل و ۶ روز بعد از اجلاسیه نمایشگاه برپاست و علاوه بر کارهای هنری، صوتی و تصویری، روایتگری شهدا نیز برقرار است.

فرمانده تیپ ۸۳ امام صادق (ع) خبر داد: بنا بر این است که پس از اجلاسیه، دبیرخانه ثابتی برای شهدای روحانیت کشور، در قم دایر باشد و آثاری که موجود بوده ولی در نمایشگاه به نمایش در نیامده اند، جمع آوری شده و به نام شهدای روحانی حفظ و نگهداری شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha