جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور گفت: یکی از رسالت های روحانیت در دفاع مقدس، حضور بی قید و شرط در میدان رزم بود و کسی از طلبه بودن و روحانی بودن آنها خبر نداشت و تعداد این عزیزان به ۳۸۸ شهید روحانی می رسد که تنها روی سنگ قبر آنها بسیجی و رزمنده شهید حک شده است و کسی نمی داند که این رزمنده، روحانی بوده و در میدان رزم شرکت داشته و به شهادت رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور در گفت و گو با خبرگزاری حوزه با اشاره به برگزاری کنگره ۴ هزار شهید روحانی و نقش حوزه های علمیه در ابعاد اجتماعی و حمایتی نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: روحانیت در طول تاریخ در تمام حوادث مهم از جمله انقلاب ها و نهضت ها، پیشاپیش مردم حرکت کرده و سینه خود را سپر بلای مردم نموده است.
وی ادامه داد: یکی از جلوه ها و حضورهای مؤثر روحانیت، حضور در دفاع مقدس است که به صورت های گوناگون ظهور و بروز داشته که از جمله آن می توان به نقش امام راحل برای حضور مردم در جبهه حق علیه باطل و فرماندهی کل قوا اشاره کرد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: ممکن است این رسالت مهم در ظاهر به چشم نیاید؛ اما می توان کتاب های بسیاری را درباره رسالت روحانیت در دفاع مقدس به نگارش درآورد.
حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور افزود: یکی از نمونه های مهم حضور مؤثر روحانیت در دفاع مقدس، مسئله آزادسازی مهران بود که برای این عملیات، نیازمند چندین هزار نیروی آماده بودیم؛ اما در اواخر جنگ تحمیلی، فراهم نمودن این تعداد نیرو برای فرماندهان بسیار مشکل و شاید غیرممکن بود؛ اما امام راحل به عنوان ولی فقیه این کار را انجام داد که نشان دهنده نقش روحانیت است.
وی خاطرنشان ساخت: از دیگر رسالت های روحانیت می توان به نقش حمایتی، تخصصی رزمی، مسئولیتی، فرماندهی و تبلیغی آنان اشاره کرد. مسئله تبلیغ برای روحانیت بسیار مهم بود؛ چراکه نقشی جامع است؛ به این معنا که هر روحانی که صاحب مسئولیت است، در مرحله اول یک مبلغ است، بنابراین هر فعالیتی که انجام می دهد، نوعی تبلیغ به شمار خواهد رفت.

* شهادت ۳۶ امام جمعه در دفاع مقدس
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: روحانیون مبلغ، اشخاصی بودند که خود در ابتدا عامل به دین بوده و جوانان را نیز به دین داری دعوت می کردند و حتی در میدان جنگ هم حضور تبلیغی داشته و مشغول ترویج احکام دین و تقویت دین بوده اند و در همین راستا، ۳۶ امام جمعه در جنگ تحمیلی به شهادت رسیده اند که در میدان رزم و تبلیغ نقش آفرین بودند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور با اشاره به رسالت های دیگر روحانیت، اظهار داشت: رسالت دیگر روحانیت، حضور بی قید و شرط در میدان رزم بود؛ این افراد از اقشار بی نام و نشان در جبهه بودند و با گمنامی در جبهه حضور داشته اند و به شهادت هم رسیده اند؛ کسی از طلبه بودن و روحانی بودن آنها خبر نداشت و تعداد این عزیزان به ۳۸۸ شهید روحانی می رسد که تنها روی سنگ قبر آنها بسیجی و رزمنده شهید حک شده است و کسی نمی داند که این رزمنده، روحانی بوده و در میدان رزم شرکت داشته و به شهادت رسیده است.
وی ابراز داشت: مسئولیت دیگر روحانیت، مباحث رزمی-تبلیغی بوده است که اثرگذاری های بسیاری از سوی روحانیون در این زمینه وجود داشته و توانسته اند گام های مهمی برای پیروزی در جنگ بردارند؛ در مواردی که جنگ گره می خورد و نیروها به دلیل حجم سنگین آتش توپخانه دشمن نمی توانستند به خوبی عمل کنند، اینجا نقش روحانیون رزمی تبلیغی بسیار پررنگ بوده و حضور آنان سبب تقویت نیروهای اسلام می شد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: روحانیت بعد از دفاع مقدس در سایر عرصه ها همچون سیل، زلزله و... نیز در کنار مردم حضور چشمگیری داشته و دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha