شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ غرفه های نمایشگاه کنگره 4000 شهید روحانی کشور

حوزه/ سرهنگ حاجیان گفت: استان خونرنگ و قهرمان پرور کردستان، ۵۱ شهید گلگون کفن روحانی را تقدیم انقلاب کرده است؛ از این روحانیون شهید ۴۸ تن اهل تسنن و ۳ نفر اهل تشیع بوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سرهنگ حسن حاجیان مسئول غرفه استان کردستان در نمایشگاه «ردای سرخ» که با موضوع گرامیداشت یاد ۴۰۰۰ شهید روحانی کشور در قم دایر شده است، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: استان خونرنگ و قهرمان پرور کردستان، ۵۱ شهید گلگون کفن روحانی را تقدیم انقلاب کرده است؛ از این روحانیون شهید ۴۸ تن اهل تسنن و ۳ نفر اهل تشیع بوده اند.

وی افزود: از این ۵۱ شهید، ۱۱ نفر در اثر بمباران هوایی، ۳۱ تن از طریق ترور، ۲ نفر طی بمباران شیمیایی در روستاهای مرزی مریوان و ۲ نفر دیگر در زندان های ساواک و در اثر شکنجه به مقام شهادت رسیده اند.

سرهنگ حاجیان خاطرنشان کرد: برخی از شهدای روحانی استان کردستان در حد اجتهاد یا افتا بوده اند و در دوران حیات خود ضمن بیان مسائل دینی برای مردم از نظام اسلامی و رهبر کبیر انقلاب دفاع می کردند؛ جرم این شهیدان افشاگری و موضع گیری علیه گروه های ضدانقلاب بود.

وی گروه های تروریستی کومله، دموکرات و رزگاری را از مهمترین گروه های ضدانقلاب در استان کردستان در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: در حال حاضر نیز گروهک ضدانقلاب پژاک در مرزهای این استان در حال فعالیت است و در مقابله با آن در حال شهید دادن هستیم؛ آخرین شهید روحانی استان کردستان که به دست همین گروه به شهادت رسیدند، مرحوم ماموستا ارکان قدیمی بودند که در سال ۱۳۹۸ در منزلشان در روستای گوشخانی شهرستان سرآباد و در مقابل چشمان خانواده شان ترور شدند.

مسئول غرفه استان کردستان در نمایشگاه «ردای سرخ» تصریح کرد: در این غرفه تابلوهایی از تعداد و نحوه شهادت شهدای روحانی استان کردستان ارائه شده است؛ علاوه بر آن بازدیدکنندگان این غرفه می توانند با عملکرد و زندگینامه این شهدا آشنایی پیدا کنند.

وی با اشاره به سایر محتواهای ارائه شده در غرفه استان کردستان در نمایشگاه ردای سرخ افزود: تولیدات نرم افزاری و فیلم های مستند مرتبط با این ۵۱ شهید روحانی از دیگر محتواهای ارائه شده در این غرفه می باشد.

سرهنگ حاجیان بیان داشت: همچنین کتاب های چاپ شده در موضوع شهدای روحانی استان کردستان نیز این جا در معرض دید عموم قرار گرفته اند؛ کتاب «شیخ الشهدای کردستان» که در مورد شهید روحانی شیخ الاسلام می باشد عنوان یکی از این کتاب هاست؛ شهید شیخ الاسلام نماینده استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری بوده و پس از سفر مقام معظم رهبری در شهریور سال ۸۸ بخاطر تمجید از این سفر و برشمردن ثمرات آن از سوی سلفی های تندور تهدید شده و در شهر سنندج به شهادت رسیدند.

وی گفت: شهید محمد ذبیحی یکی دیگر از شهدای استان کردستان است که دشمنان اسلام ایشان را در محراب مسجد همراه با کتاب ها و ادعیه ای که کنارشان بود آتش زدند و به شهادت رساندند.

مسئول غرفه استان کردستان در نمایشگاه «ردای سرخ» اظهار کرد: کتاب هایی در خصوص شهدای روحانی کردستان به چاپ رسیده است که می توانند برای جوانان و نوجوانان الهام بخش باشند؛ «عرشیان» و «فریاد آزادی پیشمرگ مسلمان کرد» نمونه هایی از این دست کتاب ها هستند.

وی با اشاره به دیگر محتواهای ارائه شده در غرفه استان کردستان عنوان داشت: تعدادی از دست نوشته های شهدای روحانی این استان نیز گردآوری شده و در این غرفه در معرض دید عموم قرار گرفته اند.

حاجیان گفت: جزئیات و گزارش برنامه های فرهنگی برگزار شده جهت زنده نگه داشتن یاد شهدای روحانی استان کردستان در قالب لوح هایی به چاپ رسیده و در این غرفه ارائه شده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امنیت پایدار در کردستان قهرمان را مدیون ممزوج شدن خون شیعه و سنی و تقدیم کردن شهدایی از هردو مذهب که حاصل وحدت بین آنان هستیم؛ در دست نوشته ها و وصیت نامه اکثر این شهدا بر پشتیبانی از نظام اسلامی و ولایت فقیه تأکید شده و لازم است ما هم جهت رساندن جمهوری اسلامی ایران به سرمنزل مقصود وصایای آنان را دنبال کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha