شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کارگاه نقاشی «روایت یاران» در مسجد جامع خرمشهر

کارگاه های هنری «روایت یاران» از اول الی سوم خرداد در مسجد جامع خرمشهر برپا شده و تلاش می شود با آثار هنری ارزش های حاکم بر دفاع مقدس به ویژه آزادسازی خرمشهر مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در مسجد جامع خرمشهر کارگاه نقاشی با عنوان «روایت یاران» از اول الی سوم خرداد برگزار شده است. در این کارگاه پنج تن از هنرمندان خوزستانی حضور داشته و به خلق اثر با محوریت شهید جهان آرا مشغولند.

در ابتدا محمد حبیبی، مدیر بخش هنرهای تجسمی روایت فتح اظهار کرد: این کارگاه تلاش دارد با محور قرار دادن ارزش های حاکم بر دفاع مقدس و شهدا به نوعی مبلغ این مفاهیم ارزشمند باشد در همین راستا به واسطه سلسله کارگاه هایی با عنوان روایت یاران در پی دستیابی به آن هستیم. برای مثال ماه گذشته در استان گلستان، کارگاه روایت یاران برپا بود و اواخر خرداد ماه نیز در مشهد ورکشاپ روایت یاران برگزار می شود. البته در هر یک از این کارگاه ها یکی از شهدای آن منطقه موضوع و محور است.

وی ادامه داد: تلاش این است تا به واسطه این کارگاه جوانان با هنر ارزشی آشنا شوند همچنین بدانند برای حفظ امنیت و هنر این سرزمین چه رشادت هایی صورت گرفته است. در ضمن تلاش داریم به واسطه این ورکشاپ هنرمندان شهرستانی را شناسایی و حمایت کنیم.

در ادامه، امید قادری هنرمند نقاش نیز اظهار کرد: هنرمندان شهرستانی معمولاً مظلوم هستند و به آنها توجه لازم صورت نمی گیرد برای همین نیاز است تا به خواسته های آنها توجه شود. برای رسیدن به این خواسته نهادهای دولتی می توانند با حمایت های خود قدم های مهمی بر دارند همچنین رسانه ملی می بایست با پوشش قرار دادن آثار هنرمندان شهرستانی به معرفی آنها کمک کنند.

وی تاکید کرد: سالروز آزادسازی خرمشهر از جمله اتفاقات تکرار نشدنی در کشورمان است که همچون ستاره ای درخشان در تاریخ این سرزمین باقی می ماند، اما افسوس که پیرامون آن دقت و توجه لازم صورت نمی‌گیرد و ما شاهد آثار متعدد هنری نیستیم به ویژه در حوزه امور نمایشی به شدت کم کاریم.

محسن موسوی دیگر هنرمند حاضر در این کارگاه، گفت: شخصیت هایی چون، جهان آرا ستاره درخشان تاریخ این سرزمین هستند. در این کارگاه تلاش داشتیم تا با پرداختن به این شهید بتوانیم به ارزش های حاکم بر هشت سال دفاع مقدس بپردازیم البته تلاش ما این بوده که نگاهمان به این شهید از شکل ظاهری و کلیشه های دور باشد.

وی بیان کرد: جذابیت کارهایی که در آن موضوعاتی نظیر آزادسازی خرمشهر مورد نظر است هیچگاه تکراری نخواهد شد چون قهرمانانی که برای این امر جان خود را از دست داده محبوب مردم هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha