دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی گفت: استفاده از ایده‌ها و نظریات اساتید دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌های صنعت هسته‌ای موجب تسهیل در استفاده از این فناوری خواهد شد، زیرا صنعت هسته‌ای تمام لایه‌های سلامت، پزشکی، زراعت و … را فرا گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، امروز در دیدار مدیرعامل و معاونان شرکت توسعه کاربرد پرتوهای سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به پیشرفت و رشد جمهوری اسلامی در سایه وجود جوانان هوشمند در عرصه‌های مختلف، اظهار داشت: رتبه علمی جمهوری اسلامی ایران از رتبه جهانی ۷۴ در سال ۱۳۵۷ به رتبه ۱۸ جهانی ارتقا پیدا کرده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های خوبی در فناوری هسته‌ای کرده، و با ورود به باشگاه هسته‌ای جهانی، سبب شگفتی همگان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه فناوری هسته‌ای در سال‌های آینده حضور جدی در زندگی مردم خواهد داشت، گفت: استفاده از ایده‌ها و نظریات اساتید دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌های صنعت هسته‌ای موجب تسهیل در استفاده از این فناوری خواهد شد، زیرا صنعت هسته‌ای تمام لایه‌های سلامت، پزشکی، زراعت و … را فرا گرفته است و این به معنای حضور صنعت هسته‌ای در لایه‌های مختلف زندگی بشر است، بنابراین فناوری هسته‌ای باید به مردم بهینه زندگی کردن را بیاموزد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اهمیت فناوری هسته‌ای در تولید محصولات کشاورزی، خاطرنشان کرد: راهی نداریم به غیر آن که کشاورزی را از حالت کشت سنتی خارج کرده و به صورت صنعتی و دانش بنیان انجام دهیم.

سید پژمان شیرمردی، مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوهای سازمان انرژی اتمی ایران نیز در دیدار مذکور به قابلیت‌های استان گیلان در عرصه سلامت و کشاورزی اشاره کرد و گفت: استفاده از فناوری هسته‌ای در حوزه‌های کشاورزی و پزشکی گیلان را در برنامه داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha