جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در دیدار رئیس جدید پارک علم و فناوری قزوین، گفت: در جنگ اقتصادی نیز شما قاسم سلیمانی‌های این میدان هستید، امیدواریم خداوند عنایت کند و پیروز میدان باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در دیدار با دکتر جعفر احمدی رئیس جدید پارک علم و فناوری قزوین اظهار کرد: جنگ اقتصادی مانند جنگ نظامی و حتی بی‌رحم‌تر و سخت‌تر است و شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری رسالت جدی در این جنگ سخت و بی‌رحم دارند تا کشور را همانند جنگ نظامی سربلند و پیروز کنند.

وی تصریح کرد: ما جنگ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و جمعیتی داریم، در برخی زمینه‌ها مانند جنگ نظامی موفقیت‌ها و پیشرفت‌های عظیمی به دست آوردیم، در جنگ اقتصادی نیز شما قاسم سلیمانی‌های این میدان هستید، امیدواریم خداوند عنایت کند و پیروز میدان باشید.

امام جمعه قزوین به اهمیت برکت از نگاه دینی و اثر آن در کارها و خدمت به مردم اشاره کرد و افزود: خداوند در سوره قدر می‌فرماید برکت هر شب قدر بالاتر از هشتاد سال عبادت است؛ باید برکت را به عنوان یک اصل مهم در کارها نگاه کنیم، همان‌گونه که سردار سلیمانی به این موضوع نگاه کرد و با بهره‌گیری از برکات شب قدر منشأ خدمات عظیم به ملت‌های مظلوم و مستضعف از هر دین و مذهبی شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در آیه ۳ سوره مبارکه دخان آمده «إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةٍ مُبَارَکَةٍ إِنَّا کُنَّا مُنْذِرِینَ» یعنی ما قرآن را در شبی مبارک نازل کردیم؛ این آیه تفسیرکننده آیات سوره قدر است و مفهوم آن نیز نزول برکت در شب قدر است؛ قاسم سلیمانی نیز انسان با برکتی بود، لذا تمام کارهای اقتصادی و غیر اقتصادی ما نیز می‌تواند با تکیه به این نگاه، در دنیا برجسته و ممتاز شود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: زمانی که می‌خواهید فکر کنید تا ایده نو بیاورید، این ایده به‌صورت تصادفی و شانسی پیدا نمی‌شود، مبدأ و منشأ دارد، خداوند در آیه ۲۱ سوره حجر می‌فرماید «وَإِنْ مِنْ شَیْءٍ إِلَّا عِنْدَنَا خَزَائِنُهُ وَمَا نُنَزِّلُهُ إِلَّا بِقَدَرٍ مَعْلُومٍ» یعنی هیچ چیز در عالم نیست مگر آنکه منبع و خزانه آن نزد خداست و ما به قدر معین بر خلق فرو می‌فرستیم، یعنی اگر اهل تقوا باشیم خدا از خزانه خود به سوی ما نازل می‌کند و ایده‌های جدید متولد می‌شود.

امام جمعه قزوین به اهمیت اقتصاد از نگاه قرآن پرداخت و اظهار کرد: مال، اقتصاد و منابع آن موضوعات مهمی از نگاه دین محسوب می‌شوند. خداوند در آیه ۵ سوره مبارکه نساء می‌فرماید «وَلَا تُؤْتُوا السُّفَهَاءَ أَمْوَالَکُمُ الَّتِی جَعَلَ اللَّهُ لَکُمْ قِیَامًا وَارْزُقُوهُمْ فِیهَا وَاکْسُوهُمْ وَقُولُوا لَهُمْ قَوْلًا مَعْرُوفًا» یعنی اموالی که خدا قوام زندگی شما را به آن مقرّر داشته به تصرّف سفیهان ندهید و از مالشان نفقه و لباس به آنها دهید و با آنان سخن نیکو و دلپسند گویید؛ برخی سفیهان در سال‌هایی که مقام معظم رهبری سفارش به اقتصاد مقاومتی کردند، به اقتصاد کشور لطمه وارد کردند، افرادی که به این‌گونه آدم‌ها وام داده‌اند یا از آن‌ها حمایت حقوقی کرده‌اند نیز سفیه هستند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: قرآن می‌گوید قوام و قیام شما به اقتصاد شماست؛ شما در راستای زیرساخت اقتصاد قوام‌بخش تلاش می‌کنید، در این حوزه باید تلاش کرده و از مقام دادن‌های سفارشی پرهیز کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه تمام رفاقت‌ها باید با محور تقوا صورت بگیرد، تصریح کرد: خداوند در آیه ۶۷ سوره زخرف می‌فرماید «الْأَخِلَّاءُ یَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلَّا الْمُتَّقِین» قیامت که می‌شود همه دوستانی که برای منافع شخصی دور هم جمع شده‌اند، با یکدیگر دشمن هستند به جز دوستانی که محور دوستی آنها تقواست؛ قیامت که می‌شود رفاقت‌هایی که باعث شده افراد نالایق و ناشایست به مقام برسند همه به جان هم می‌افتند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: حمایت و هدایتی که از جوانان در پارک علم و فناوری می‌شود، مانند این است که کمک می‌کنند تا طفلی بزرگ شود و سرپا بایستد، این خیلی خوب است، اما پس از اینکه این عزیزان در شرکت‌های خود رفتند نیز به استمرار این حمایت‌ها نیاز دارند، این مصداق بارز فرمایش امیرالمؤمنین (ع) در خطبه نخست نهج‌البلاغه می‌شود که فرمودند انبیا آمدند که گنج‌های نهفته در عقل آدمیان را بر آشوب‌اند و رشد دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان گفت: اگر هر کسی به آنچه که می‌داند عمل کند خدا دانش آن چیزهایی را که نمی‌داند هم به او عنایت می‌کند، علم و فناوری نیز از این مقوله است؛ عمل کردن به آنچه که تاکنون دانسته‌ایم باعث می‌شود که درهای جدید به روی ما باز شود.

دکتر جعفر احمدی، رئیس جدید پارک علم و فناوری قزوین هم در ابتدای این دیدار گزارشی از برنامه‌ها ارائه کرد.

جنگ اقتصادی نیاز به حاج قاسم ها دارد

جنگ اقتصادی نیاز به حاج قاسم ها دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha