شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه و جبهه مردمی با دستیار رئیس جمهور

حوزه/ دکتر زریباف تنها راه حکمرانی دینی و دینی سازی حکومت را وحدت نظری و عملی حوزه، دانشگاه و دولت دانست و گفت: مردم هنوز در حوزه اقتصاد و مدیریت بخصوص بعد از جنگ نقشی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر زریباف، اقتصاددان و رییس شورای مرکزی جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی امروز در نشست جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی با سید احمد عبودتیان، دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت، ضمن تبریک انتصاب دستیار رئیس جمهور اظهار داشت: به لحاظ داخلی و بین المللی در آستانه تحولات مهمی قرار داریم و راه طی شده در انقلاب اسلامی بسیار پرفراز و نشیب بوده است و اگر تجربه های کنونی را از اول انقلاب داشتیم، قدرت حاکم بر جهان بودیم و ضعف اصلی ما عمدتا در حوزه اقتصاد و مدیریت بوده است.

وی بیان کرد: ساختارهای متکفل دو حوزه مهم اقتصاد و مدیریت بدون تحول مانده و به قهقرا رفته است و بر خلاف نظام سیاسی ولایی، این دو حوزه ولایی نشده و همراه تفکر ولایت نیستند.

پژوهشگر حوزه اقتصاد اسلامی جریان تحول مردمی سازی در حوزه نظام مدیریت و نظام تصمیم گیری کشور را جریان مهمی دانست و افزود: فرایند تصمیم سازی و تصمیم گیری و ساختارهای مدیریتی ما در حوزه نظام ولایت نیستند و معطل کننده نظام ولایتند و بدنه نظام اگر مخالفت و معانده نکند، همراه تفکر ولایت نیست.

وی با اشاره به مبحث یارانه ها و واردات گندم در شرایط بحرانی بیان کرد: در زمان جنگ جهاد سازندگی با جمع کردن تشکل ها و مردم، به دنبال رفع نیاز مردم بوده و پشتیبان سپاه و مردم بوده است اما امروز این نهاد در وزارت جهاد به عامل واردات گندم و محصولات کشاورزی در شرایط ناامنی اقتصادی تبدیل شده است.

دکتر زریباف مطابق با مطالعات، خودکفایی در تولید گندم و صادرات را امری ممکن دانست و ادامه داد: ما در یک پیچ تاریخی و نگاه به آینده و گام دوم بوده و قطعا نیازمند به یک تحول اساسی در ساختار مدیریت و اقتصاد کشور هستیم.

وی دولت سیزدهم را دولت بیم و امید خواند و تصریح کرد: بیم از آن جهت که وضعیت موجود نگران کننده است و امید دولت به آینده است؛ و در حال حاضر نقش جنابعالی به عنوان دستیار رییس جمهور و حکم شما بسیار مهم و امید به آینده است و در این گلوگاه باید بازی را به نفع مردم سالاری دینی برگرداند.

رییس شورای مرکزی جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی تنها راه حکمرانی دینی و دینی سازی حکومت را وحدت نظری و عملی حوزه، دانشگاه و دولت دانست و گفت: مردم هنوز در حوزه اقتصاد و مدیریت بخصوص بعد از جنگ نقشی ندارند.

وی بیان کرد: پیشنهاد دارم که مجمع عالی اقتصاد مقاومتی با جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی یکدست شود تا از انرژی ها بهره بیشتر برده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha