پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام صادق(ع)

حوزه/ استاد جامعةالزهرا(س) با بیان اینکه امام صادق(ع) مظهر امید صادقی بود که شیعه انتظارش را می‌کشید گفت: ابعاد مختلف زندگانی امام صادق(ع) از ابعاد شخصی، اجتماعی و سیاسی از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مریم اسماعیلی، در سالروز شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: طبق نگاه مقام معظم رهبری زندگی همه ائمه درحقیقت مثل زندگی یک انسان است و یک سیر بهم پیوسته دارد، یعنی بین زندگی امام سوم و هشتم نمی‌توان تفکیک کرد.

وی افزود: اگر انسانی ۲۵۰ سال عمر می کرد، اگر امامان از امام علی علیه السلام تا امام حسن عسکری یک نفر بود که از سال دهم هجری شروع بکار می‌کرد و در سال ۲۵۰ کارش را تمام می‌کرد به همین شیوه که در زندگی ائمه می‌بینیم عمل می کرد.

به گفته وی در زمان زندگی امام صادق علیه السلام می‌بینیم رژیم بنی امیه یکی از پر ماجرا ترین فصول خود را میگذرانید.

اسماعیلی بیان داشت: در عین حال اوضاع و احوال و زمینه های مساعدی که امام باقر علیه السلام فراهم آورده بود، موجب می‌شد که باتوجه به راه دراز و پر مشقت نهضت تشیع، امام صادق علیه السلام مظهر همان امید صادقی باشد که شیعه سالها انتظار آن را کشیده است.

استاد جامعه الزهرا(س) تاکید کرد: همان قائمی که مجاهدات طولانی اسلام خود را به ثمر خواهد رسانید و انقلاب شیعی را در سطح وسیع جهان اسلام برخواهد افروخت. اشاره ها و گاه حتی تصریح امام باقر علیه السلام نیز در پرورش نهال این آرزو موثر بوده است مراد از قائم و قیام کننده در اینجا حجت قائم در آخر زمان نیست، که ولی عصر ارواحنا فداه باشد.

وی با اشاره به روایات گفت: در دوران زندگی ائمه، مبارزات و جهاد ائمه، به نقطه ای می‌رسید که باید در آن نقطه مبارزات پنهانی به صورت آشکار ظاهر بشود و یک نفر به قصد تشکیل حکومت قیام کند. این چیزی است که با دقت در روایات و زندگی اهل بیت، در آن شک نخواهد کرد.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: مسلم و قطعی بوده که هرکدام از ائمه که موقعیت مناسب به دستشان بیاید، باید قیام کنند و پرچم حکومت عدل را برافراشته کنند.بنابراین اسم قائم که در روایات متعدد از معصومین علیهم السلام مژده آمدن قائم داده شده، یک اسم خاص نیست اسم عام است. اسم ولی عصر نیست ولی عصر قائم نهایی آل محمد است.

وی گفت: همه کسانی از آل محمد که در طول زمان قیام کرده اند، چه پیروزی به دست آورده باشند، چه نیاورده باشند، همه قائم آل محمد هستند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha