جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تربیت فرزند - خواهران خوزستان

حوزه/ مدرّس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی گفت: مباحث تربیتی و فرزندآوری در سیره امام صادق (ع) وجود دارد که باید برای الگوگیری مردم مورد توجه قرار گیرد.

«طاهره عبداللهی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، در سالروز شهادت امام صادق علیه‌السلام اظهار داشت: در روایتی از این امام همام آمده است که فرمودند: همانا خداوند متعال نسبت به شخصی که نسبت به فرزند خود محبت بسیار دارد رحمت و عنایت می کند.

وی افزود: همچنین در بحارالانوار از امام صادق علیه السلام نقل شده است که فرمودند: بین فرزندان خود به عدالت رفتار نمایید، همان طور که مایل هستید فرزندان شما بینتان به عدل و داد رفتار کنند.
این استاد حوزه خواهران، با اشاره به محبت کردن به فرزندان گفت: امام صادق علیه السلام در این باره فرمودند: فرزندان خود را بسیار ببوسید زیرا برای شما در هر بوسیدن درجه‌ای است.
وی ادامه داد: امام صادق علیه السلام در خصوص اهمیت توجه به فرزندان فرمودند: رسول اکرم صلی الله علیه و آله نماز ظهر را با مردم به جماعت گذارد و دو رکعت آخر را به سرعت و با اسقاط مستحبات برگزار کرد. پس از نماز مردم گفتند: یا رسول الله آیا در نماز پیش‌آمدی شد؟ حضرت پرسید مگر چه شده؟ عرض کردند دو رکعت آخر را به سرعت، ادا کردید. فرمود: مگر صدای شیون و استغاثه کودک را نشنیدید.
مدرس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی به مباحث تربیتی امام صادق در خصوص کودکان هم اشاره کرد و گفت: از این امام همام در الکافی نقل شده است که فرمودند:طفل هفت سال بازی کند، هفت سال خواندن و نوشتن بیاموزد، هفت سال حلال و حرام (احکام الهی) را یاد بگیرد.
عبداللهی تاکید کرد: باید از ابعاد مختلف، سیره امامان معصوم بخصوص امام صادق(ع) را مورد مطالعه قرار دهیم و از آن در تعلیم و تربیت درس بگیریم و در جامعه نهادینه کنیم.

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha