جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع)

حوزه/ مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) با حضور اقشار مردم در دفتر آیت‌الله فاضل لنکرانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، ظهر امروز مراسم عزاداری سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع) با حضور علما، طلاب و اقشار مردم در دفتر آیت‌الله فاضل لنکرانی در قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام الیاسی ظهر امروز در مراسم عزاداری که به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) در دفتر آیت‌الله فاضل لنکرانی برگزار شد، با اشاره به زمان امامت این امام همام اظهار داشت: چهره‌نمایی امام توسط امام صادق (ع)  صورت گرفت چرا که تا پیش از ایشان چهره پیشوا مخدوش شده بود.

وی ادامه داد:  مخدوش کردن چهره رهبری جامعه بعد از رحلت پیغمبر (ص) شروع شد به‌طوری‌که بعد از آن چهره سیاسی امامت مخدوش شد.

حجت‌الاسلام الیاسی افزود:  تقدیر امامت و خلافت الهی با یک سیاسی بازی در سقیفه صورت گرفت و بعد از آن تخریب چهره علمی امامت گام بعدی بود به‌طوری‌که فردی در مدینه از عبدالله بن عمر سؤال کرد از کی سؤال کنیم گفت از علمای یهودی بپرسید.

مراسم عزاداری شهادت امام صادق (ع) در دفتر آیت‌الله فاضل لنکرانی برگزار شد+ تصاویر

وی ابراز داشت: در برخی از دوره‌ها افرادی حاکم و قاضی شدن که بوی از علم نبرده بودند حتی در زمان امام سجاد (ع) برخی احکام اولیه خودشان را بلد نبودند.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: چهره علمی امام را نیز مخدوش کرده بودند به‌طوری‌که در زمان امام صادق (ع) به ایشان طعنه می‌زدند که شما زاهد نیستید و ما زاهدتر هستیم.

مراسم عزاداری شهادت امام صادق (ع) در دفتر آیت‌الله فاضل لنکرانی برگزار شد+ تصاویر

وی ادامه داد:  در شام زمانی که مردم خبر شهادت حضرت علی (ع) را شنیدند می‌گفتند مگر امام علی (ع) نماز می‌خواند که در محراب شهید شده است، به این صورت فضا را تغییر داده بودند.

حجت‌الاسلام الیاسی با بیان این که چهره اجتماعی اهل‌بیت تخریب شده بود، تصریح کرد: با این که منصور امام صادق (ع) را محدود کرده بود اما از شهرهای مختلف و کشورهای مختلف به دیدن ایشان می‌آمدند و پای درس ایشان همه می‌نشستند.
وی بیان داشت: در زمان ایشان مرز اعتقادی، علمی و کلامی با مخالفان اهل‌بیت (ع)  مشخص شد و ایشان چهره حقیقی امام را نشان دادند.

مراسم عزاداری شهادت امام صادق (ع) در دفتر آیت‌الله فاضل لنکرانی برگزار شد+ تصاویر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha