شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علیدادی

حوزه/ امام جمعه کرمان با تاکید بر مبارزه با فساد، رانت و تبعیض‌ها، گفت: هر کسی در محدوده کاری و حیطه توان خود موظف است تا با این موارد مبارزه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام‌والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمان اظهار داشت: امیدواریم با هم‌افزایی مردم و مسئولان، بخش خصوصی و دولتی کشور را از این پیچ تاریخی عبور دهیم.

وی همچنین با تبریک به مناسبت آغاز هفته مجلس شورای اسلامی، خطاب به نمایندگان یادآور شد: رهنمودها و سخنرانی راهبردی مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس، راه را برای همه چهره‌هایی که می‌خواهند انقلابی باشند و انقلابی بمانند به خوبی روشن کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: مخاطب فرمایشات مقام معظم رهبری تمامی نخبگانی هستند که می‌خواهند انقلابی باشند و انقلابی بمانند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مصادیق انقلابی ماندن، از خود گذشتن است، مطرح کرد: از خودگذشتگی یکی از مصداق‌های بارز در میدان جنگ و جهاد است، اما در صحنه‌های دیگر نیز لازم است به این اصل توجه شود.

امام جمعه کرمان با تاکید بر اینکه همه فرهیختگان و نخبگان جامعه به فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانند، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب، با تاکید بر لزوم ساده زیستی مسئولان فرمودند زمانی که مسئول شدیم نباید تفاوتی با پیش از آن داشته باشیم.

وی با تاکید بر مبارزه با فساد، رانت و تبعیض‌ها گفت: هر کسی در محدوده کاری و حیطه توان خود موظف است تا با این موارد مبارزه کند.

وی مسئولیت پذیری و پاسخگویی را از دیگر سفارشات رهبر معظم انقلاب به مسئولان عنوان کرد و اظهار داشت: مردمی بودن، مراوده با جامعه و باز کردن گره‌های ذهنی مردم بخشی از جهاد تبیین است.

سخنرانی اعتراضی نشانه انقلابی‌گری نیست

وی تاکید کرد: نطق‌ها و سخنرانی اعتراض آمیزی که مخرب است، نشانه انقلابی‌گری نیست، چرا که انقلابی‌گری در ارایه نظرات به معنی حفظ منطق و ادب، حرف رسا و کامل و دفاع از آن است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: دستورالعمل‌های مقام معظم رهبری، حجت را برای کل جامعه تمام کرد و ما باید به آنها جامه عمل بپوشانیم.

مشورت دهید اما دست دولتمردان را باز بگذارید

وی خطاب به نمایندگان مجلس، یادآور شد: دست دولتمردان را باز بگذارید، به آنان مشورت دهید اما اصرار بر نظرات خود نکنید که این امر یکی از نشانه‌های انقلابی‌گری است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطر نشان کرد: هرکسی در مسئولیت خود لازم است که پاسخگو باشد، اما ما حق نداریم او را تحت فشار قرار بدیم.

وی همچنین در ادامه با تسلیت شهادت امام صادق(ع) گفت: زندگی این امام الگوی جامعه اسلامی است، زیرا ایشان، این الگو بودن را در صحنه‌های مختلف به نمایش گذاشته‌اند که یکی از آنها عبودیت و معصومیت است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه تورم، اخلاق اجتماعی را دچار مشکل می‌کند، گفت: تورم امانت‌داری مردم را از بین می‌برد و مردم به ستوه می‌آورد، همچنین در این مواقع امنیت و آرامش اجتماعی مورد هدف قرار می‌گیرند.

وی در بخشی دیگر با تسلیت شهادت شهید خدایی، خاطر نشان کرد: امیدوارم هرچه زودتر انتقام خون این شهید از عاملان و مسببان این حادثه گرفته شود و سپاه پاسداران همانگونه که نشان داده در وعده خود صادق است، انتقام او را بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تسلیت به مردم آبادان در پی حادثه ریزش ساختمان، اظهار داشت: ما خود را در غم این عزیزان شریک می‌دانیم و امیدواریم این پرونده با سرعت و دقت مورد بررسی قرار گیرد و مقصران آن هم مجازات شوند تا دیگر اینگونه حوادث در کشور تکرار نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha