پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهور با اشاره به این که در جلسه خصوصی سازی گفتم «تصمیمات سخت»، دوستان عنایت نکردند؛ رسانه های خارجی شیطنت کردند و داخلی ها هم اصل مطلب را متوجه نشدند، گفت: کاری که شروع شده به عنوان اصلاح اقتصادی، کار سختی است و گام هایی باید برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، امروز در نشست شورای اداری استان تهران ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه آزادی خرمشهر، شهدایی که خداوند متعال نام آن‌ها را بلند و بلند آوازه کرد.

وی افزود: نکته اول همانی است که رهبر انقلاب دیروز به همه ما یاد دادند، اخلاص است؛ اخلاص رمز حرکت است و ما باید یاد بگیریم با اخلاص حرکت کنیم. از مردم برای همراهی‌ با دولت صمیمانه تشکر می‌کنم؛ چند ماه قبل یک‌ حمله سایبری داشتیم در حوزه بنزین و چند روز بنزین تمام کشور دچار مشکل شد، اما اگر همدلی و همراهی مردم نبود چه اتفاقی رخ می‌داد؟ همراهی مردم خیلی ارزشمند و سرمایه دولت است در این زمینه جا دارد از مردم تشکر کنم.

رئیس‌جمهور با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۱، گفت: تلاش کردیم بودجه امسال در راستای محرومیت زدایی باشد و به همین علت برمبنای آمایش سرزمینی تدوین شد.

رئیسی با اشاره به سهم صندوق توسعه ملی تصریح کرد: این اولین سالی است که بودجه بدون ۲۰درصد صندوق توسعه ملی بود، در سالیان مختلف یکی از درآمدهایی که دولت روی آن حساب می‌کرد ۲۰ درصد صندوق بود که ما امسال سهم صندوق را همان ۴۰ درصد که قانون تعیین کرده بود، تنظیم کردیم. این نشان می‌دهد که دولت می‌خواهد صندوق را تقویت کند.

وی ادامه داد: ما ۳۷ محور را به عنوان مهمترین مسائل کشور را به عنوان محور تحول منتشر کردیم و همه به آن دسترسی دارند، همه می‌توانند مطالعه کنند و نظری هم داشتند مطرح کنند. بیش از ۶۰۰ متخصص در مورد این برنامه نظر دادند و در حال حاضر ما ۳۷ برنامه و مسأله کشور را مطرح کردیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اصلاح اقتصادی کشور، گفت: کاری که شروع شده به عنوان اصلاح اقتصادی، کار سختی است و گام هایی باید برداشت شود.

توضیح درباره «تصمیمات سخت»

وی افزود: در جلسه خصوصی سازی گفتم «تصمیمات سخت»، دوستان عنایت نکردند؛ رسانه های خارجی شیطنت کردند و داخلی ها هم اصل مطلب را متوجه نشدند. تصمیمات سخت دولت چند موضوع است، نخست رشد اقتصادی در کشور حتمی است چطور حاصل می‌شود با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، دوم افزایش بهره‌وری، یکی از مشکلات کشور بهره‌وری است. اگر کسی در جایگاهی حضور دارد که این موضوعات برایش اهمیت ندارد باید از چرخه برنامه ریزی و تصمیم‌گیری خارج شود البته نمی گوییم از چرخه اداری کشور خارج شود.

واکنش به اظهارات امام جمعه موقت تهران

وی اظهار کرد: امام جمعه موقت تهران به کنترل هزینه‌ها اشاره کردند که حتما این موضوع با اولویت باید انجام شود، دولت و مجلس روی این موضوع جلسات و برنامه دارند، رهبری هم این مسأله را فرمودند.

رئیس جمهور با اشاره به موضوع شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد: امر دانش بنیان بسیار مهم است اما فقط شرکت دانش بنیان مهم نیست اینکه شرکت داشته باشیم و تعداد آن را زیاد کنیم بلکه این شرکت‌ها باید صنعتی شده و نتیجه فعالیت‌شان به تولید و اشتغال منتهی شود. حضرت آقا فرمودند تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین یعنی این سه تا کنار هم است.پس شرکت دانش بنیان باید در کنار دانایی و علم و توانایی داشته باشد.

رئیس جمهور در رابطه با بحث مبارزه با فساد گفت: اجرای عدالت باید با مبارزه با فقر و فساد و تبعیض همراه باشد. بدون اصلاح نظام بانکی و پولی اقدامات تحقق نمی یابد و این از برنامه های دولت است‌.

رئیس جمهور در مورد راه اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل بیان داشت: باید در این رابطه بیشتر کار کرد و این اقدامات تاکنون انجام شده، جای تشکر دارد.

رئیسی در رابطه با تقسیمات کشوری هم تصریح کرد: در سفرهایی که در شهرستان های تهران داشتم، تقسیمات کشوری چندین بار مطرح شد و این را قبول دارم و باید کارشناسی های لازم در مورد آن در وزارت کشور انجام شود و باید این تصمیم برای شمال و جنوب تهران، تصمیم پخته ای باشد. اصل مسئله تقسیمات کشوری در استان تهران را قبول داریم.

تاکید بر میدان دادن به جوانان

وی افزود: باید به جوانان میدان داد، مشی رهبری هم این است؛ باید به جوان ها اعتماد کرد و به آنها میدان داد، این ها دارای روحیه نوآوری و خلاقیت هستند، از میدان دادن به جوانان، ضرر نخواهیم کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه فرمایشات رهبری، صرفا توصیه به عنوان مرجع تقلید نیست و حرف ایشان الزام آور است، بیان داشت: ایشان فرمودند که آقایان نماینده از هرکجای کشور که آمده اید باید کشوری فکر کرد و تصمیم سازی کرد، باید کشور را مدیریت کرد.فرمایشات رهبری را باید اجرایی کرد. بعد از فرمایشات رهبری در جلسه دولت به وزرا می گویم باید این ها را اجرایی کنیم. باید مسائل را ، مسائل کشوری ببینیم نه صرفا شهری.

دنبال گره گشایی هستیم

رئیسی تصریح کرد: ما دنبال نام نیستیم، دنبال گره گشایی هستیم، باید کار ها را حل کنیم؛ به دنبال این نیستم که بگوییم این کار را به نام دولت خود ثبت و تمام کنیم، ما می خواهیم مشکلات مردم را حل کنیم باید هدایت های رهبری را عملی کنیم.

وی افزود: هر کوی و برزنی نام حاج قاسم است، لعنت ابدی بر قاتلان و صهیونیست ها، این شهید خدایی را مگر می شناختید؟ کار را پیش ببریم و گره مردم حل شود خداوند نام ما را بلند می کند.

آلودگی تهران قابل تحمل نیست

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت حمل و نقل ریلی در استان تهران ادامه داد: حمل و نقل ریلی از مسائل مهم تهران است. به آقای زاکانی کمک می کنیم. آلودگی تهران قابل تحمل نیست و این باید به عنوان یک مسئله محوری مورد توجه قرار بگیرد، بخشی از این آلودگی منشا خارجی دارد که وزیر خارجه و رئیس سازمان محیط زیست را مامور کردم تا پیگیری کنند و باید کشور های همجوار اقدام کنند.

رئیس جمهور با اشاره به زمین خواری ها تاکید کرد: مسئله زمین ، مسئله مهمی است.در مسئله زمین باید اصلاحات ساختاری شود تا به زمین خواری برسیم و با آنها برخورد شود. تقدم اصلاح ساختاری است.

ساماندهی اتباع خارجی

وی در مورد ساماندهی اتباع خارجی در کشور گفت: نسبت به مسئله اتباع خارجی اعلام شده است که سازمانی در این ارتباط تاسیس شود و در مجلس در حال پیگیری است و کار در وزارت کشور هم با سرعت در حال انجام است؛ اولین اقدام تهیه شناسه برای کلیه اتباع در کشور است تا هویت آنها شناخته شود.

رئیسی گفت: از افتخارات جمهوری اسلامی این است که منتظر کمک هیچ کس نماند و بیش از سه دهه است از این اتباع پذیرایی می کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha