جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه طلاب اسفراین و فاروج در قم

حوزه/ حجت الاسلام نوروزی گفت: امروز منطقه فاروج به شدت نیازمند روحانی است و شهری که ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد، فقط ۵۲ روحانی در تمام بخش های مختلف آن از شهر تا روستاها در آن حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام نوروزی، امام جمعه فاروج در جلسه طلاب و فضلای اسفراین، شیروان و فاروج که در مدرس امام مدرسه فیضیه قم برگزار شد، اظهار داشت: امروز در دوران ویژه ای قرار داریم و دارای رسالت مهمی می باشیم؛ چراکه در حکومتی اسلامی قرار داریم و بنیانگذار آن شخصیتی عالم و فقیه اهل بیت (ع) است؛ اگر امروز به این جایگاه مهم و حساس شناخت پیدا نکرده و پس از شناخت به مسئولیت خود توجه نداشته باشیم، در حق اسلام، قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) کوتاهی کرده ایم.

وی ابراز داشت: امام صادق علیه السلام در روایتی به جایگاه علما پرداختند و فرمودند: «عُلَماءُ شیعَتِنا مُرابِطونَ فِی الثَّغرِ الّذی یَلی إبلیسَ و عَفاریتَهُ ، یَمنَعونَهُم عَنِ الخُروجِ عَلی ضُعَفاءِ شیعَتِنا ، و عَن أن یَتَسَلَّطَ عَلَیهِم إبلیسُ و شیعَتُهُ/ علمای شیعه ما، نگهبانان مرزی هستند که در آن سویش ابلیس و دیوهایش قرار دارند و [این علما] جلوی یورش آنها به شیعیان ناتوان ما و تسلّط یافتن ابلیس و پیروان او بر ایشان را می گیرند».

امام جمعه فاروج خاطرنشان ساخت: مرزبانی علما از نیازهای امروز جامعه ماست و باید در کنار مرزبانی از عقائد مردم، فاصله خود را نیز از مردم کم نموده و در کنار آنان باشیم.

سخنران این جلسه تصریح کرد: مسئله جهاد تبیین از نکات بسیار مهمی است که بر دوش همه ماست و باید مردم را آگاه کرد و به بیان دستاوردها پرداخت.

شهر ۶۰ هزار نفره فاروج فقط ۵۲ روحانی دارد/ فضلای قم برگردند

حجت الاسلام نوروزی بیان داشت: امروز تمام مستکبران و زورگویان دنیا در مقابل جمهوری اسلامی ایران قد علم کرده اند و به دشمنی می پردازند و حتی به «سرود سلام فرمانده» هم می تازند و از آن می ترسند و آن را مروّج خشونت طلبی می نامند؛ اما وقتی یک دانش آموز ۱۶ نفر دیگر را به رگبار می بندد، سخنی از آن به میان نمی آورند؛ یکی از مصادیق جهاد تبیینی که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند، همین نکات است که باید برای همگان بیان شود.

وی اظهار داشت: امروز به تعبیر آیت الله العظمی جوادی آملی، اگر جمهوری اسلامی برود، اسلام رفته است و ما در این مسئله، وظیفه داریم.

امام جمعه فاروج ابراز داشت: امروز منطقه فاروج به شدت نیازمند روحانی است و شهری که ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد، فقط ۵۲ روحانی در تمام بخش های مختلف آن از شهر تا روستاها در آن حضور دارند.

سخنران این جلسه خاطرنشان ساخت: امروز آموزش و پرورش ما بسیار نیازمند طلبه و روحانی است و در ادارات و مساجد و نهادهای گوناگون، نیازمند حضور فضلا هستیم.

حجت الاسلام نوروزی تصریح کرد: امروز فاضل ما ۳۰ سال در حوزه علمیه قم درس خوانده است؛ اما همچنان در قم مانده و مردم تشنه حضور آنان هستند؛ امروز خانه های عالم بسیاری در منطقه ما وجود دارد که خالی است و مردم تقاضای روحانی می کنند و دست ما خالی است.

وی بیان داشت: امروز در دستگاه های قضایی ما زمینه خدمت رسانی وجود دارد؛ اما روحانیون ما حضور پیدا نمی کنند و دیگران می روند.

شهر ۶۰ هزار نفره فاروج فقط ۵۲ روحانی دارد/ فضلای قم برگردند

همچنین حجت الاسلام فرزی، نماینده طلاب و فضلای اسفراین، شیروان و فاروج نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: انسان در درجه اول باید به خود توجه کند تا بتواند به مراحل پیشرفت های بالاتری برسد.

وی ابراز داشت: ما در قبل از انقلاب، محدودیت های بسیاری داشتیم و با چشم حقارت به ما نگاه می کردند؛ اما امروز جمهوری اسلامی ایران با قدرت بالایی که به دست آورده است، خار چشم دشمنان شده است.

نماینده طلاب و فضلای اسفراین، شیروان و فاروج در پایان خاطرنشان ساخت: انتخابات مجمع نمایندگان طلاب در پیش است و از عزیزان خواهانیم با قدرت در این انتخابات شرکت کرده و عزیزانی را انتخاب نمایند تا بتوانند با حضور در این مجمع، مثمرثمر بوده و طرح های مناسبی را به تصویب برسانند که نفع آن به حوزه، روحانیت و طلاب و فضلا برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha