جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر انسیه خزعلی

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور پیشنهاد داد که شورای فقهی و حقوقی زنان زیرنظر آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور تشکیل شود تا مسائل و مشکلات این عرصه حل شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دکتر انسیه خزعلی، در نشست بخش حوزوی خواهران بنیاد نهضت با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، با موضوع «برنامه های کلان دولت سیزدهم در عرصه زن و خانواده»، در موسسه عالی حوزوی رفیعة المصطفی گفت: کار اصلی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری سیاستگذاری و نظارت است نه اجرایی.

وی، نگاه رهبر معظم انقلاب به جایگاه زن و خانواده را فراتر از نگاه سنتی و غربی و مبتنی بر نگاه اسلام ناب و اهل بیت(علیهم‌السلام) دانست و افزود: یکی از کارهای معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، فراخوان ایده‌ها و ابداعات و نظرات و راهکارهاست که الان برای دختران ۱۲ تا ۱۸ سال درحال برگزاری است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور خواستار نقش آفرینی بانوان طلبه در عرصه های مربوط به بانوان و خانواده شد و اظهار کرد: ما در مسائل فقهی زنان دارای خلأهایی هستیم که باید توسط طلاب متخصص، آنها را پر کنیم.

خزعلی پیشنهاد داد که شورای فقهی و حقوقی زنان زیرنظر آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور تشکیل شود تا مسائل و مشکلات این عرصه توسط آنها حل شود.

وی با اشاره به موضوع جمعیت، تصریح کرد: اگر در مسأله جمعیت برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی مناسب نداشته باشیم؛ همان طور که کمیت جمعیت انسانی را از دست دادیم، کیفیت را هم از دست خواهیم داد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور بر فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف و جمعیت تاکید کرد و گفت: ایده‌های در حوزه فرهنگ سازی حمایت می شوند.

انتهای پیام

شورای فقهی و حقوقی زنان تشکیل شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • دختر مسلمان IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 0
    ایده خیلی زیاده خیلی خیلی زیاد تا الانم گروه های فعال داوطب فرهنگی خیلی هاش و با مسئولین مطرح کردن و حتی مردم دغدغه مندم همینطور... ولی ایده اجرا شدن میخواد نه جزوه نوشتن و طرح نامه نوشتن های بی اثر... همه ام میگن ما داریم اسلامی عمل می کنیم اما در عمل چی... اون قبلی ها هم میگفتن ما اسلامی عمل می کنیم...هر کسی به سلیقه خودش اسلامو تعریف میکنه ولی به عنوان یه دختر مسلمان هنوز نفهمیدم الگوی اصیل زن الگوی فاطمه زهرایی دقیقا چطوری باید باشه...هر کسی هر کاری کرد گفتن این الگوی فاطمه زهرایی است! حتی تو عصر جدید اومدن معلقو پشتک زدن به حضرت زهرا ربطش دادن...ای شرم کجایی... حوزه چیکار کرد در برابر این ربط دادن غلطو بی ربط...این دیگه طرحم نمیخواست یه داد میخواست سر صدا و سیما کشیده بشه که 40 ساله یه برنامه حسابی نساختن برای الگوسازی برای نسل های مختلف و معرفی حضرت زهرا و حضرت زینب نسل به نسل بعد میرن بدعت گذاری می کنن تو برنامه سرگرمی ربطش میدن به حضرت زهرا... بعد میخوان تو جامعه حیا حجاب صدمه نخوره...