جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست مشترک حفظ آثار یزد و حوزه خواهران

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، تولید محتوای انقلابی با ابزار هنر را در زمینه های مختلف از جمله دفاع مقدس و حضور جهادی بانوان طلبه در این زمینه را با هدف جهاد تبیین رشادت های ایثارگران و شهدا در هشت سال دفاع مقدس خواستار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، عصر دوشنبه در نشست مشترک مدیران مدارس علمیه خواهران استان یزد و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس که به میزبانی این بنیاد و موزه دفاع مقدس یزد برگزار شد، با قدردانی از این میزبانی اظهار داشت: خدا را شاکریم که در یک فضای معنوی که یاد شهدا و نام شهدا در آن هست قرار گرفتیم.

وی با یادآوری سخن مشهور امام حسین علیه السلام«مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است»، بیان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تا بیش از یک قرن، اجانب و قدرت های دنیا با دخالت در همه امور این کشور سرمایه های مردم ما را چپاول می کردند و امام خمینی(ره)در سایه حرکت عزتمندانه امام حسین علیه السلام این انقلاب را به پیروزی رساند و دست اجانب را قطع کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، تصریح کرد: از اول این انقلاب بر پایه اسلام و احکام اسلامی و قرآن بود و دشمن نمی‌توانست تحمل کند و کشور ما آماج حملات دشمنان اسلام و نظام با هدف براندازی قرار گرفت.

کارگر شورکی ادامه داد: دشمنان خیلی مزاحمت برای انقلاب ایجاد کردند وقتی در مجموع بعد از ۴۳ سال نگاه می‌کنیم اراده الهی یعنی دست قدرت الهی را پشت این انقلاب می بینیم.

وی ابراز کرد: اگر ما خدای‌نکرده در جایی برخلاف هدایت الهی حرفی بزنیم باید بدانیم که بر خلاف نظر حضرت امام ‌زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف حرفی زدیم چرا که شواهد و قرائن اتصال این انقلاب را به مافوق قدرت‌های دنیایی نشان می دهد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، جنگ تحمیلی را یکی از ابزارهای دشمنان انقلاب و اسلام برای تجزیه کشور و براندازی انقلاب دانست و افزود: در حالی که سازمان ملل کشور عراق را آغاز کننده جنگ دانست ولی اکنون برخی در داخل با ساخت و انتشار کلیپ هایی، و حتی با نشان دادن لباس روحانیت، ایران را آغاز گر جنگ معرفی می کنند.

کارگر شورکی، جهاد تبیین را در موضوع جنگ تحمیلی برای نسل امروز و معرفی ابرقدرت ها و رژیم بعثی عراق به عنوان آغاز گر جنگ، ضروری دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب در حالی که مردم و مسئولان در حال بازسازی این کشور بودند و ارتش ما آمادگی لازم برای ورود به جنگ را نداشتند به کشور ما حمله شد.

وی خاطر نشان کرد: احساس وظیفه آحاد مردم، سپاه، ارتش و نیروهای نظامی و نیروهای بسیجی جلوی این تهاجم دشمن و اهداف دشمن را گرفت و خوب هم نتیجه گرفتند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، حضور اقشار مردم در جبهه ها را با نیت قربةالی‌الله و با میل و رغبت خودشان توصیف کرد و افزود: اجباری در اعزام به جبهه ها نبود و نوجوانان کم سن و سال با گریه و التماس خود را به صف جوانان رزمنده رساندند در حالی که نه به دنبال درجه، نه به‌دنبال مقام و نه دنبال پول بودند.

کارگر شورکی ابراز کرد: رزمندگان فقط برای اسلام و قرآن و برای اطاعت از رهبرشان و ولی امر مسلمین به جبهه رفتند و همان کاری را کردند که امام حسین علیه السلام برای دفاع از اسلام جان خود و اطرافیانشان را نثار کردند.

*جهاد تبیین حضرت زینب(س)نهضت امام حسین(ع) را جاودانه کرد

وی، معرفی نهضت و قیام امام حسین(ع) را رسالت حضرت زینب(س) توصیف کرد و افزود: کتاب انقلاب کربلا دو فصل جهاد و شهادت دارد و یک فصل منطق و عاطفه به شمار می رود که حضرت زینب که با خطبه هایش و با جهاد تبیینش در آن شرایطی که امام سجاد به مصلحت الهی در حالت بیماری بود دفاع کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، یادآور شد: امام سجاد علیه السلام نیز با خطبه هایشان در جاودانگی قیام اباعبدالله و یارانش و تبیین آن کوشیدند و ما امروز جمع شدیم که بگوییم پیروان حضرت زینب(س) و با نیت قربةالی‌الله برای اسلام هستیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر کار برای خدا بود درست، ماندگار ومبارک است، و اجر دارد و ما تمام کارهایمان را باید رنگ الهی بدهیم و فقط برای خدا باشد.

کارگر شورکی، ابراز کرد: ما بندگی را یاد بگیریم و برای خدا کار کنیم خدا خود می‌داند چگونه خدایی کند و به بنده اش اجر بدهد.

*پاتک هنر انقلابی«سلام فرمانده» به توطئه دشمنان در شکاف نسل ها

وی در بخش دیگری از سخنانش، با تقدیر از سازندگان سرود حماسی«سلام فرمانده»، اظهار کرد: در حالی که دشمن به دنبال شکاف بین نسل ها بود، هنرمندان انقلابی با اقدام به موقع و بهنگام با ساخت سرود سلام فرمانده به تهاجم دشمن پاتک زدند و شاید سازندگان این سرود این تداوم و همگانی شدن آن را هم پیشبینی نکرده بودند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد خاطر نشان کرد: اگر با زبان هنر محتوای زیبا و یک محتوای قشنگ اثرگذار تهیه شود حتی دیگر کشورها هم از آن استقبال می کنند.

کارگر شورکی، تصریح کرد: هنر ماندگار یعنی ما گفتمان ما یک گفتمانی فقط مختص ایران نیست بلکه می تواند جهانی شود همانگونه که با«سلام فرمانده» امام زمان را به جهان معرفی کردیم.

وی ابراز کرد: در تصاویر منتشر شده از جای جای ایران مشاهده می کنیم که چگونه همه نسل ها از پیر و جوان در کنار دهه نودی ها این سرود را زمزمه می کنند و در واقع ، این چیزی نیست که انسان و فرد معمولی بتواند انجام دهد، بلکه این اراده الهی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، تولید محتوا به قصد قربت الهی را از سوی خواهران طلبه خواستار شد و گفت: اکنون که ۱۰ کتاب با موضوع دفاع مقدس به همت بانوان طلبه یزدی امروز رونمایی شد، امیدواریم هر مدرسه حداقل یک کتاب در این زمینه تهیه کند.

وی، تأکید کرد: هر فردی که توان بر نویسندگی دارد این کار را شروع کند و قطعا یک کار شدنی است و وقتی‌ که در این مسیر قرار گرفتید خداوند هم به شما و به عمر شما برکت می‌دهد و در روایت داریم از حضرت رسول اکرم(ص) «کسی که تاریخ مؤمنی را بنویسد گویا او را زنده کرده است».

کارگر شورکی، اضافه کرد: در جای دیگر و ذیل ذکر صالحین می گوید«تنزل الرحمه»یعنی « هرجا شایستگان یاد شوند رحمت نازل می‌شود» پس در می یابیم که چه مؤمنینی بالاتر از این شهدا، چه شایستگانی بهتر از شهدا هستند و هر کسی که توفیق پیدا کرد که در این راه قدم بردارد باید خدا را شکر کند که این توفیق را پیدا کرده‌است.

وی، نشر ارزش های دفاع مقدس را یک وظیفه الهی دانست و گفت: خیلی عزیزان ما در جبهه‌ها کارهای زیبایی وایثارها و فداکاری‌ها کردند و اکنون شما بانوان طلبه باید این‌ها را استخراج کنید و با نوشتن کتاب به نسل جوان ارائه دهید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تبیین کرد: هرچند شهدا عندالله زنده اند، ولی باید در حافظه‌ ما و در هر کوچه و برزن هم نامشان زنده باشد تا ما از برکات این یاد و نام شهدا بهره ببریم زیرا با خدمت به شهدا مشمول دعای خیر آن‌ها خواهیم شد.

وی با یادآوری ایثارگری های خانواده معظم شهدا از جمله مادران و پدران شهدا، همسران و فرزندان شهدا گفت: باید ایثارگری های زنانی که همسرانشان و فرزندانی که پدرانشان و والدینی که فرزندانشان را از دست دادند و برای خدا صبر کردند برای آیندگان و نسل امروز تبیین شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha