دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست مشترک حفظ آثار یزد و حوزه خواهران

حوزه/ مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان یزد، گفت: از پایان نامه ها و مقالات طلاب علوم دینی و بانوان طلبه در قالب کتاب با موضوع دفاع مقدس حمایت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت‌الاسلام محمدهادی خسروی‌راد، مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان یزد، عصر دوشنبه در نشست مشترکی با حوزه علمیه خواهران استان یزد با خیر مقدم به مدیران حوزه علمیه خواهران استان یزد، اظهار داشت: مجموعه فعالیت‌هایی که با هماهنگی و همکاری حوزه‌های علمیه خواهران و اداره حفظ آثار در طول دو سال گذشته کار شد خوب و قابل توجه است.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان یزد، اذعان کرد: در حوزه تألیفات بیش از ۱۵ کتاب در دوسال گذشته نوشته شد و ما این رقم را حتی در دانشگاه هم نداریم.

وی، دلیل پیشرفت کار در نگارش کتاب را آماده سازی زیرساخت های مناسب از جمله آموزش دانست و افزود: دوره های نویسندگی پیش از این برگزار شده بود که توانمندی بانوان طلبه در نگارش ۱۰ جلد کتاب متجلی شد.

خسروی راد، با اشاره به برگزاری سال گذشته کنگره شهدای استان یزد، بیان کرد: بیش‌ از پنج اثر توسط خواهران حوزه علمیه انجام ‌شده بود که قابل‌ توجه و گویای استعداد خیلی ‌خوب در این حوزه است.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان یزد، مشارکت همگان را در نشر آثار دفاع مقدس خواستار شد و افزود: با امضای تفاهم‌ نامه‌ای بین حوزه علمیه خواهران یزد و بنیاد حفظ آثار، محور فعالیت ها مشخص می شود که از جمله ارائه درس دفاع مقدس با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب در این باره، پیام خودباوری دفاع مقدس، ظلم ستیزی و ترویج روح مقاومت به شمار می رود.

وی از دیگر فعالیت های سال ۱۴۰۱ را برگزاری نشست هایی با موضوع دفاع مقدس و ارائه مفاهیم ایثار، و امثال آن بیان کرد و افزود: نشست‌هایی با حضور همکاران حوزه علمیه خواهران در سطح استان از جمله نشست گفتمان جهانی فاطمی اولویت خاصی دارد و اهداف برگزاری آن معرفی دقیق‌تر حضرت فاطمه زهرا(س) به عموم اقشار جامعه است.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان یزد، از دیگر برنامه های پیشنهادی برای بانوان طلبه را برگزاری نشست های نقد و بررسی کتب منتشر شده بانوان طلبه بیان کرد و افزود: برگزاری چنین نشست هایی آورده های خوبی به همراه دارد.

خسروی راد، معرفی نویسندگان جدید از بانوان طلبه را خواستار شد و گفت: دوره های ویراستاری نیز برای بالا بردن کیفیت کتب منتشر شده پیشنهاد می شود.

وی، ادامه داد: تبدیل پایان‌نامه به کتاب از دیگر برنامه هاست، زیرا امروز هم در دانشگاه هم در حوزه‌های علمیه پایان‌نامه‌هایی بسیار زیادی وجود دارد اما چون تبدیل به کتاب نشده و منتشر نمی‌شوند آثاری پیدا نمی‌کنند.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان یزد، اظهار کرد: در سرفصل های حمایتی ما، بحث پایان‌نامه‌ها و مقالات دو حوزه برادران و خواهران وجود دارد و چنانچه پایان‌نامه قوی در مدارس علمیه خواهران شناسایی شود از آن حمایت می کنیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha