پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 1027638
۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
مراجع معظم تقلید

حوزه/ در دیدار مدیر حوزه‌های علمیه با پاپ، پیام مراجع معظم تقلید به رهبر مسیحیان کاتولیک ابلاغ شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه در دیدار با پاپ سلام و پیام مراجع معظم تقلید را به رهبر مسیحیان کاتولیک منتقل کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری، سلام و پیام مراجع معظم تقلید را به رهبر مسیحیان کاتولیک رساند و از سوی مراجع معظم، از مواضع پاپ به ویژه مواضع وی در مبارزه با افراط گرایی و دفاع از مظلومان تقدیر کرد.

در این ملاقات پیام بزرگان حوزه های علمیه به خصوص ظرفیت عمیق معارف اهل بیت علیهم السلام و جامعیت و ابعاد متنوع تعالیم شیعی و اسلامی و قابلیت آن برای پاسخگویی به نیازهای بشر معاصر، ضرورت همکاری ادیان و نهادهای دینی، آمادگی حوزه های علمی برای گسترش تعاملات و گفتگو های دینی، ضرورت پرهیز از توهین به مقدسات ادیان، آمادگی برای همکاری های علمی و پژوهشی، ضرورت همبستگی ادیان برای رفع چالش های زندگی انسانی و مخاطرات تمدن غرب و وجود مشترکات فراوان دینی و فطری به پاپ منتقل شد.

گفتنی است آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه پیش از سفر به واتیکان با حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی و جوادی آملی و همچنین برخی از علما دیدار و نظرات آنان را جویا شد.

مراجع معظم تقلید در این دیدارها ضمن آرزوی موفقیت برای مدیر حوز های علمیه، بر اهمیت سفر آیت الله اعرافی به واتیکان و دیدار با پاپ تاکید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سرگردان IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    خوبه که بالاخره باب گفتگو باز شد