دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ز

حوزه / آیین رونمایی از کتاب زندگی‌نامه داستانی شهید احمد فرگاه با عنوان "عقربه‌های جامانده" با حضور خانواده شهید، همرزمان وی و جمعی از مسئولین در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان آیین رونمایی از کتاب زندگی‌نامه شهید احمد فرگاه با عنوان "عقربه‌های جامانده" با حضور خانواده شهید، همرزمان وی و جمعی از مسئولین و مدیران شهری روز گذشته در مجتمع فرهنگی هنری وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

"عقربه‌های جامانده" به روایت شهید و منیره منصف همسر شهید، می‌پردازد که به قلم سمانه خاکبازان و به تحقیق و پژوهش سمیه جهان‌دوست و عباس رئیسی بیدگلی توسط انتشارات روایت فتح چاپ و وارد بازار نشر شده است.

قبل از آیین رونمایی از این کتاب حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی مدیر حوزه علمیه کاشان و از جمله همرزمان این شهید به معرفی و بیان ویژگی‌های اخلاقی شهید فرگاه پرداخت و سمانه خاکبازان نیز هدف خود در تالیف این اثر را روایت دلدادگی به رسم همفکری، همراهی و همکاری و مجاهدت‌های بی‌وقفه‌ای عنوان کرد که توسط همسر شهید بازگو و مطرح شده است.

محمدحسین واحدیان رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان نیز با تاکید بر اینکه امروز کتاب‌های زندگی‌نامه شهدا یکی از مهم‌ترین منابع شناختی مخاطبان نسل سوم انقلاب به‌ شمار می‌آیند، اظهار داشت: ما وظیفه داریم که شهدا و افراد شاخص را معرفی و به نسل امروز بشناسانیم.

وی با بیان اینکه کاشان شهدا و بزرگان زیادی را در خود پرورانده، گفت: شهید احمد فرگاه، فعال حوزه کتاب و کتابخوانی و مدیر انتشارات امیرکبیر بودند و مدیریت فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در راستای معرفی محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با همکاری انتشارات روایت فتح، مسئولیت مراسم رونمایی از کتاب زندگی‌نامه شهید را بر عهده داشتند.

در بخش پایانی این مراسم، کتاب زندگی‌نامه داستانی شهید احمد فرگاه رونمایی شد.

گفتنی است شهید احمد فرگاه متولد سال ۱۳۲۹ در کاشان بود که در تاریخ ۱۰ فروردین ۱۳۶۶ و در حال انجام مأموریت در منطقه فاو، همراه پنج نفر از همرزمانش در بین راه بر اثر تصادف نسبتاً شدید در همان لحظه با دوستانش ندای حق را لبیک گفت و به کاروان شهدای سنگر ساز بی سنگر پیوست و پیکرش در قطعه شهدای دارالسلام کاشان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام. /

رونمایی از کتاب "عقربه‌های جامانده" در کاشان

رونمایی از کتاب "عقربه‌های جامانده" در کاشان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha