سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شهید جلالیان

 حوزه / شهید جلالیان از ۱۸ سالگی لباس جهاد رزم به تن کرد و در کنار سایر رزمندگان در جبهه های نبرد حق علیه باطل شرکت کرد و بارها مسیر بین جبهه و مدرسه را طی طریق کرده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، در مقطع حساس و تاریخی ۸ سال دفاع مقدس حوزه علمیه قزوین مانند سایر حوزه‌های علمیه سراسر کشور طلاب و روحانیون زیادی را در قالب مبلّغ و رزمی به جبهه‌های نبرد اعزام کرد تا در کنار رزمندگان و با نثار خون خود تداوم بخش راه سرخ و ماندگار شهدای کربلا و موجب فخر ایران و ایرانی باشند.

در این بخش با زندگینامه طلبه شهید مرتضی جلالیان آشنا می شویم:

طلبه شهید مرتضی جلالیان هفتم شهریور ۱۳۴۳ در شهر قزوین دیده به جهان گشود. او سومین فرزند خانواده بود و پس از سپری شدن دوران کودکی راهی مدرسه شد و همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی راهی دبیرستان شد.

او پس از اخذ دیپلم، در دانشکده الهیات دانشگاه تهران مشغول تحصیل شد و پس از مدتی به مدرسه عالی قضایی قم منتقل شد و در آن مکان به ادامه تحصیل پرداخت و توفیق پیدا کرد که بتواند دروس حوزوی را نیز ادامه دهد و همزمان با تحصیل دانشگاهی، در مدرسه علمیه شهیدین قم هم تحصیل کرد.

شهید جلالیان از ۱۸ سالگی لباس جهاد رزم به تن کرد و در کنار سایر رزمندگان در جبهه های نبرد حق علیه باطل شرکت کرد و بارها مسیر بین جبهه و مدرسه را طی طریق کرده بود.

او موفق شده بود در عملیات های بیت المقدس آزاد سازی خرمشهر، خیبر در جزیره مجنون، والفجر ۸ آزاد سازی فاو و سلسله عملیاتهای کربلای ۴ و ۵ در منطقه شلمچه و ... حاضر شود و در این راه ایثارگری های بسیاری از خود نشان دهد.

شهید مرتضی جلالیان مدت دو سال از سوی تیپ سوم صاحب الامر عج به عنوان ماموریت در جبهه ها وبیشتر به عنوان بی سیم چی به انجام وظیفه مشغول بود.

این عاشق وارسته برای آخرین بار خود را برای شرکت در عملیات بیت المقدس ۵ و ۶ آماده کرد و ۱۷ فروردین ۶۷ راهی غرب کشور شد تا در جمع دیگر رزمندگان و مجاهدان برای یورش به مواضع دشمن مهیا شود.

این اعزام برای او طعم دیگری داشت گویا الهام شده بود که شهید می شود. به گفته دوستان و همرزمان نزدیکش او شب قبل از عملیات غسل کرد و نماز شب به جای آورد و سپس راهی خط مقدم شد. در آخرین روز فروردین ماه سال ۱۳۶۷ ابتدا از ناحیه چشم راست مجروح و سپس با اصابت ترکش خمپاره به سرش شهید شد و پیکر پاکش پس از تشییع بر روی دستان امت حزب الله، در گلزار شهدای قزوین به خاک سپرده شد.

بخشی وصیت نامه شهید جلالیان:

به یاد مسیر طولانی دنیا و آخرت که در پیش داریم باشیم و شاید مهلت اجلمان تمام شده باشد و کاری نکرده باشیم. تا وقت دارید نگذارید فرصت از دست برود و سعی در کسب معارف اسلامی و رضای الهی داشته باشید.

طلبه شهیدی که با اصابت ترکش خمپاره به سرش آسمانی شد

طلبه شهیدی که با اصابت ترکش خمپاره به سرش آسمانی شد

طلبه شهیدی که با اصابت ترکش خمپاره به سرش آسمانی شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha