پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهید افشار

 حوزه /  شهید همایونی افشار بارها در جبهه های جنگ حاضر و چندین بار زخمی و مجروح شد و سرانجام ۲۱ فروردین ماه سال ۶۲ در منطقه شلمچه با اصابت ترکش به سر و صورت طعم شربت گوارای شهادت را چشید.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری  «حوزه» ا ز قزوین،  قزوین مهد علم  و ادب و همواره از صدر اسلام تا کنون شهدای بسیاری را تقدیم نموده است که تاریخ خونبار شیعه گواهی صادقی بر آن می باشد و در مقطع حساس و تاریخی ۸ سال دفاع مقدس نیز حوزه   علمیه قزوین مانند سایر  حوزه های  های   علمیه سراسر کشور طلاب و روحانیون زیادی را در قالب مبلغ و رزمی به سراسر جبهه های نبرد اعزام کرد تا در کنار  سراسر رزمندگان و با نثار خون خود تداوم بخش راه سرخ و ماندگار شهدای صدر اسلام تاکنون و موجب فخر اسلام و قرآن باشند

در این بخش با طلبه شهید مهدی همایون افشار آشنا می شویم.

طلبه شهید مهدی همایونی افشار  پاییز سال ۱۳۴۷ در قزوین متولد شد. او چهارمین فرزند خانواده ای متوسط بود و پدر بزرگش به خاطر عشق و علاقه به صاحب الزمان (عج) نام وی را مهدی گذاشت.

 شهید همایونی افشار بعد از سال دوم راهنمایی به حوزه علمیه رفت و مشغول تحصیل علوم حوزوی شد و همزمان با ورود به حوزه علمیه بر خود وظیفه می دانست که در جبهه ها حاضر شود.

این مجاهد خستگی ناپذیر در عملیات های رمضان، محرم، کربلای یک سه و پنج شرکت داشت و از اعضای لشکر ۸ نجف اشرف و لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب(ع) بود

 بارها در جبهه های جنگ حاضر و چندین بار زخمی و مجروح شد و سرانجام ۲۱ فروردین ماه سال ۶۲ در منطقه شلمچه با اصابت ترکش به سر و صورت طعم شربت گوارای شهادت را چشید.

شهید همایونی با پیشانی بند یا زهرا (س) شهره  شده بود و همرزمانش در مورد رمز و راز این پیشانی بند می گویند: شهید همایونی افشار هرگاه می خواست در عملیاتی شرکت کند به دنبال پیشانی بند یا زهرا می گشت، روزی از او پرسیدند مگر فرقی هم بین این پیشانی بندها وجود دارد؟ شهید در جواب آنها می گوید من مادر ندارم و به عشق مادرم این پیشانی بند را می بندم.

پیکر مطهر این شهید والا مقام پس از تشییع باشکوه در گلزار شهدای قزوین دفنشد تا افتخاری به افتخارات این مرزو بوم افزوده شود.

از ویژگی های این طلبه شهید عشق و علاقه به مطالعه و کتاب بود. او هر جا کتاب مفیدی می دید خریداری می کرد و بعد از مطالعه، آن در اختیار دیگران قرار می داد. بعد از شهادتش طبق وصیت نامه اش کتابخانه او را به تیپ محمد رسول الله(ص) اهدا کردند.

طلبه شهیدی که همیشه پیشانی بند یا زهرا(س) می بست

 انتهای پیام /

طلبه شهیدی که همیشه پیشانی بند یا زهرا(س) می بست

طلبه شهیدی که همیشه پیشانی بند یا زهرا(س) می بست

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha