جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام احمدی قزوین

حوزه / شهید احمدی به ندای قافله سالار عشق لبیک گفت و راه آزادگی و شهادت را در پیش گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، قزوین مهد علم  و ادب و همواره از صدر اسلام تا کنون شهدای بسیاری را تقدیم نموده است که تاریخ خونبار شیعه گواهی صادقی بر آن می باشد و در مقطع حساس و تاریخی ۸ سال دفاع مقدس نیز حوزه  علمیه قزوین مانند سایر  حوزه های  های   علمیه سراسر کشور طلاب و روحانیون زیادی را در قالب مبلغ و رزمی به سراسر جبهه های نبرد اعزام کرد تا در کنار  سراسر رزمندگان و با نثار خون خود تداوم بخش راه سرخ و ماندگار شهدای صدر اسلام تاکنون و موجب فخر اسلام و قرآن باشند.

 در این بخش با طلبه شهید حسین احمدی آشنا می شویم .

 طلبه شهید حسین احمدی در آخرین ماه ازاولین فصل سال ۱۳۴۵ در روستای دیکین الموت پا به عرصه حیات گذاشت .

 وی که دومین فرزند خانواده پاک وباصفای روستا بود دوران کودکیش را در تهران گذراند و بعد از چند سال دوباره به همراه خانواده به روستا برگشت و تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش طی کرد و  او  که عاشق علم و دانش بود و علاقه خاصی به مطالعه داشت و عشق به تحصیل علوم اسلامی باعث شد راهی حوزه علمیه شود که  به محض ورود به مدرسه صالحیه در ردیف طلاب کوشا وبا تقوا قرار گرفت .

اهمیت دادن به اقامه نماز به ویژه نماز اول وقت و به جماعت تواضع و فروتنی صبر و شکیبایی در برابر مشکلات و توکل به خدا داشتن از مهمترین خصایص این شهید ارجمند بود.

او که پیام حسین زمان خود را درک کرده بود و می دانست با اهل بیت بودن و در راهشان جان دادن افتخار و عزت است راهی جبهه های حق علیه باطل شد تا از راه کربلای ایران راهی زیارت حسین ع شود لذا برای حضور در مناطق رجنگی در آذرماه ۱۳۶۴ از طریق بسیج مردمی به جبهه ها اعزام و مدت دو ماه به عنوان کمک خمپاره انداز مشغول خدمت شد.

 شهید حسین احمدی سرانجام ۲۱ بهمن سال ۱۳۶۴ مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و آسمانی شد.

 محل شهادت و سکوی پرواز این کبوتر سبک بال منطقه عملیاتی اروند و والفجر ۸ در تاریخ ثبت و ضبط شده است.

شهید احمدی که عاشق درس و مطالعه و تحصیل بود به کتب مذهبی به ویژه آثار شهید مطهری و شهید دستغیب علاقه خاصی داشت و دیگران را به تحصیل و مطالعه سفارش می کرد. در یکی از نامه هایش اینگونه می نویسد «علم بیاموزید وهمیشه سنگر علم را حفظ کنید با دانش وعلم آموزی می توان دهان امپریالیزم را بست با سلاح وعلم ودانش می توان جلوی دشمن محکم و مستحکم ایستاد و  زیر با زور حرف هیچ کس نرفت و از خدا ترسید.»

 انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha