جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روحانی شهید

 حوزه / جاوید الاثر حسین تقی زاده کولجی سال ۱۳۴۰ در شهر قزوین و در خانواده ای متدین و عاشق اهل بیت (ع) چشم به جهان هستی گشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، استان قزوین مهد علم و ادب و همواره از صدر اسلام تاکنون شهدای بسیاری را تقدیم نموده است که تاریخ خونبار شیعه گواهی صادقی بر آن می‌باشد و در مقطع حساس و تاریخی ۸ سال دفاع مقدس نیز حوزه علمیه قزوین مانند سایر حوزه‌های علمیه سراسر کشور طلاب و روحانیون زیادی را در قالب مبلّغ و رزمی به جبهه‌های نبرد اعزام کرد تا در کنار رزمندگان و با نثار خون خود تداوم بخش راه سرخ و ماندگار شهدای صدر اسلام تاکنون و موجب فخر اسلام و قرآن باشند.

در این بخش با زندگینامه روحانی شهید حسین تقی زاده کولجی آشنا می شویم

جاوید الاثر حسین تقی زاده کولجی به سال ۱۳۴۰ در شهر قزوین و در خانواده ای متدین و عاشق اهل بیت (ع) چشم به جهان هستی گشود و بعد از گذراندن دوره کودکی، راهی مدرسه شد.

او با استعداد فوق العاده ای که داشت مسیر تحصیل و دانش را به خوبی طی کرد و همزمان با اوج گرفتن مبارزات مردم ایران، وارد مقطع دبیرستان شد و موفق گردید این دوره را هم بگذراند و بعد از اخذ دیپلم گام در مرکز علم و معرفت حوزه علمیه قزوین نهاد تا بتواند از خرمن پر محصول فقه جعفری علوم آل محمد (ص) خوشه چینی کرده و از اقیانوس پویای معرفت و بصیرت توشه بردارد

حسین در سال دوم تحصیل حوزوی همچون سایر روحانیون وطلاب به ندای هل من ناصر خمینی کبیر لبیک گفت و راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شد تا در کنار مجاهدان و دیگر رزمندگان اسلام به رزم و جهاد پرداخته و ادای دین و تکلیف کرده باشد.

او ۱۹ بهمن ۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی جنوب جبهه فکه جاوید الاثر شد و تا امروز خبر و اثری از حسین نیست. البته با بررسی و مطابقت عکس های ایشان با تصاویر اسرای ایرانی در عراق اسارتش تایید شد، ولی با توجه به اتمام جنگ تحمیلی مشخص گردید که مظلومانه در سیاه چال های رژیم منحوس بعث به شهادت رسیده است

وصیت نامه:

برادران در تشکیلاتی وارد شوید که در آن جا خدا حاکم باشد، تقوا و فضیلت اساسنامه آن را تشکیل داده باشد و خلوص و صداقت و ایمان بر آن حکم فرما باشد.

برادران عزیز آرزویتان به خدا رسیدن باشد و عشق او عشقی که نهایت آرزوی عارفان است؛ او با شماست هر جا که باشید، پس شما هم با او باشید.

طلبه ای که در منطقه عملیاتی فکه جاویدالاثر شد

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha