پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شهید ارجینی

 حوزه /  وهب آموزش های غواصی و نبردهای تن به تن دریایی را کاملا فرا گرفته بود و هر موقع احساس نیاز بود به جبهه ها می رفت. این رفت وآمد ها برایش عادی شده بود، به طوری که قبل از هر عملیات به منطقه می رفت و بعد از آن برای تحصیل به مدرسه باز می گشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، قزوین مهد علم و ادب و همواره از صدر اسلام تاکنون شهدای بسیاری را تقدیم نموده است که تاریخ خونبار شیعه گواهی صادقی بر آن می باشد و در مقطع حساس و تاریخی ۸ سال دفاع مقدس نیز حوزه علمیه قزوین مانند سایر حوزه های علمیه سراسر کشور طلاب و روحانیون زیادی را در قالب مبلّغ و رزمی به سراسر جبهه های نبرد اعزام کرد تا در کنار سراسر رزمندگان و با نثار خون خود تداوم بخش راه سرخ و ماندگار شهدای صدر اسلام تاکنون و موجب فخر اسلام و قرآن باشند.

در این بخش با زندگینامه طلبه شهید وهب ارجینی آشنا می شویم:

طلبه شهید وهب ارجینی، هشتم خرداد سال ۱۳۴۸ در روستای ولازجرد از توابع تاکستان دیده به جهان گشود.

دوران کودکی را در کنار پدر و مادری عاشق اهل بیت(ع)، مؤمن و متقی سپری کرد و با رسیدن به سن مدرسه، تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش آغاز کرد و با وجود مشکلات فراوان در مدرسه شبانه روزی تاکستان ثبت نام کرد و دوران راهنمایی را در این مرکز گذراند.

تکامل عقلی، روحی و جسمی او از یک سو و به تبع آن علاقه مندی به اسلام و قرآن و اشتیاق به تحصیل او را به راهی حوزه علمیه کرد و با ثبت نام در مدرسه علمیه شیخ الاسلام قزوین شروع به تحصیل علوم حوزوی کرد و سپس برای ادامه تحصیل به شهر مقدس قم هجرت کرد و در مدرسه حقانی از محضر اسایتد این مدرسه بهره مند شد.

شهید ارجینی همزمان با تحصیل در حوزه علمیه طی چند مرحله راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شد.

او اولین بار فروردین سال ۱۳۶۳ به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و به علت کمی سن اجازه حضور به او ندادند و در پشت جبهه به خدمت مشغول بود.

وهب آموزش های غواصی و نبردهای تن به تن دریایی را کاملا فرا گرفته بود و هر موقع احساس نیاز بود به جبهه ها می رفت. این رفت وآمد ها برایش عادی شده بود، به طوری که قبل از هر عملیات به منطقه می رفت و بعد از آن برای تحصیل به مدرسه باز می گشت.

وی جمعاً حدود ۱۸ ماه در جبهه ها حضور داشت و بارها در عملیات های مختلف شرکت کرد.

مادرش می گوید: «آخرین باری که به جبهه می رفت اجازه روبوسی به ما نداد و گفت: اینطوری راحت ترهستم، چرا که می ترسم دلبسته شما شوم.»

شهید ارجینی روز ۱۰ تیر ۱۳۶۵ در منطقه قلاویزان(شهر مهران) به شهدای عزیز پیوست و آسمانی شد.

وصیت نامه شهید وهب ارجینی

«برادران و خواهران عزیز در نعمات الهی تفکر کنید و قبل از انقلاب خود را با بعد از انقلاب مقایسه کنید و بدانید که خداوند قادر و متعال در یک لحظه همه چیز را عوض می کند، همانطوریکه دیدید. پس هر لحظه و آنی آماده سفر آخرت باشید.

شما ای جوانان عزیز هر چه می توانید خود را بسازید ودر جوانی قدر خویش بدانید تا در پیری پشیمان نشوید که سودی ندارد.»

برای شادی روح مطهر شهدا و امام شهیدان صلوات

طلبه شهیدی که در غواصی مهارت داشت

طلبه شهیدی که در غواصی مهارت داشت

طلبه شهیدی که در غواصی مهارت داشت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha