شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
طلبه شهید قزوین

  حوزه / علیرضا در ۲۴ تیر ۱۳۶۱ و صادق که تحمل فراق برادر را نداشت در ۱۳ تیر سال ۶۴ در مریوان به او پیوست تا خانواده یداللهی با دو فرزند جاویدالاثرش جاودانه بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین،  قزوین مهد علم  و ادب و همواره از صدر اسلام تا کنون شهدای بسیاری را تقدیم نموده است که تاریخ خونبار شیعه گواهی صادقی بر آن می باشد و در مقطع حساس و تاریخی ۸ سال دفاع مقدس نیز حوزه  علمیه قزوین مانند سایر  حوزه های علمیه سراسر کشور طلاب و روحانیون زیادی را در قالب مبلغ و رزمی به سراسر جبهه های نبرد اعزام کرد تا در کنار  سراسر رزمندگان و با نثار خون خود تداوم بخش راه سرخ و ماندگار شهدای صدر اسلام تاکنون و موجب فخر اسلام و قرآن باشند.

در این بخش با طلبه جاویدالاثر علیرضا یداللهی فخر آشنا می شویم:

طلبه جاویدالاثرعلیرضا یداللهی فخر به سال ۱۳۴۲ در منطقه خرقان از توابع تاکستان، در خانواده ای کشاورز متولد شد.

عشق و علاقه والدین به فرزندشان و دغدغه تربیت صحیح اسلامی آنها را مجاب کرد او را به مکتب خانه بفرستند تا به فراگیری قرآن مشغول شده از کودکی با قرآن وتربیت قرآنی بزرگ شوند تلاش پدر و مادر مهربان و عاشق اهل بیت علیهم الاسلام او مثمر ثمر واقع شده از همان ابتدای کودکی پاک ومعصوم بود که بعد از فراگیری قرآن تحصیلات ابتدایی را در مدرسه روستای محل تولدش گذراند و عشق وعلاقه وافرش به فراگیری علوم دینی و قرآنی و رضایت و علاقه والدینش او را راهی حوزه علمیه همدان کرد.

 علاقه به سعادت و هدایت انسانها او را به کسوت مقدس روحانیت دلبسته کرد، به طوری بعد از ورود به حوزه علمیه به تبلیغ در میان مردم روستاهای محل پرداخت.

شهید یداللهی فخر از طریق سپاه پاسداران همدان راهی جبهه های نور علیه ظلمت شد. عملیات رمضان آغاز شد و در این عملیات در منطقه کوشک به ابدیت پیوست و وارد حریم یار شد، حریمی که هر کسی را به آن راهی نیست؛ علیرضا  یداللهی فخر جاویدالاثر شد.

او رفت اما بی نشان،  و امروز کسی نمی داند بر او چه گذشت کجا رفت علیرضا  یداللهی فخر جاویدالاثر شد.

 سهم این خانواده بزرگوار از جبهه و جهاد و شهادت دو فرزندی بود که هر دو شهد شیرین شهادت و آب حیات را سرکشیدند و جاویدالاثر شدند.

علیرضا در ۲۴ تیر ۱۳۶۱ و صادق که تحمل فراق برادر را نداشت در ۱۳ تیر سال ۶۴ در مریوان به او پیوست تا خانواده یداللهی با دو فرزند جاویدالاثرش جاودانه بماند.

 طلبه شهیدی که به همراه برادرش جاویدالاثر است

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha