چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شهید روحانی

حوزه / شهید حسین تقی زاده کولجی سال ۱۳۴۰ در شهر قزوین و در خانواده‌ای متدین و عاشق اهل‌بیت (ع) چشم به جهان هستی گشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، قزوین مهد علم  و ادب وهمواره از صدر اسلام تا کنون شهدای بسیاری را تقدیم نموده است که تاریخ خونبار شیعه گواهی صادقی بر آن می باشد و در مقطع حساس و تاریخی ۸ سال دفاع مقدس نیز حوزه علمیه قزوین مانند سایر حوزه های علمیه سراسر کشور طلاب و روحانیون زیادی را در قالب مبلغ و رزمی به سراسر جبهه های نبرد اعزام کرد تا در کنار  سراسر رزمندگان و با نثار خون خود تداوم بخش راه سرخ و ماندگار شهدای صدر اسلام تاکنون و موجب فخر اسلام و قرآن باشند.

در اولین بخش با زندگینامه شهید طلبه جاوید الاثر حسین تقی زاده کولجی آشنا می شویم.

 شهید حسین تقی زاده کولجی سال ۱۳۴۰ در شهر قزوین و در خانواده‌ای متدین و عاشق اهل‌بیت (ع) چشم به جهان هستی گشود. دوران زیبا و پر از خاطرات کودکی را در دامان مادری فداکار و مهربان و در کنار پدری متعهد و معتقد به اسلام و قرآن سپری کرد و بعد از گذراندن این دوره راهی مدرسه شد تا الفبای علم بیاموزد و بتواند به جنگ جهل و سیاهی برود.

وی بعد از اتمام دوره ابتدایی وارد مدرسه راهنمایی شد تا به آموخته‌های خود بیافزاید و چراغی برای راه یافتن به سوی روشنایی و وسیله‌ای برای گذشتن از جهل و تاریکی‌ها باشد. ایشان با استعداد فوق‌ العاده‌ای که داشت مسیر تحصیل و دانش را به خوبی طی کرد.

این شهید بزرگوار همزمان با اوج گرفتن مبارزات مردم ایران وارد مقطع دبیرستان شده و موفق گردید این دوره را هم با سربلندی و بعد از اخذ دیپلم به خاطر شور و علاقه‌اش به روحانیت و با هدف خدمت به اسلام و قرآن، گام در مرکز علم و معرفت  حوزه علمیه قزوین نهاد تا بتوان از خرمن پر محصول فقه جعفری علوم آل محمد (ص) را خوشه‌چینی کرده، از اقیانوس پویای معرفت و بصیرت توشه بردارد.

وی در سال دوم تحصیل حوزوی، درس و مدرسه را رها کرده و همچون سایر روحانیون و طلاب، به ندای هل من ناصر خمینی کبیر (س) لبیک گفته، راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد تا در کنار مجاهدان و دیگر رزمندگان اسلام به رزم و جهاد پرداخته و ادای دین و تکلیف کرده باشد.

این سرباز فداکار امام، بعد از رشادت‌های فراوان در تاریخ نوزدهم بهمن ماه سال ۶۱ در منطقه عملیاتی جنوب، جبهه فکه، جاویدالاثر شد و تا امروز از ایشان خبر و اثری در دست نیست و تنها دلیلی که زنده ماندن ایشان را قوت بخشیده است، گواهی تشخیص هویت پلیس بین‌الملل است که با بررسی و مطابقت عکس‌های ایشان با عکس‌ها و تصاویر اسرای ایرانی در عراق، اسارت ایشان تایید، ولی با توجه به اتمام جنگ مشخص گردید که مظلومانه در سیاه‌چال‌های رژیم منحوس به شهادت رسیده است.

وصیت نامه شهید تقی زاده کولجی

شهید طلبه جاویدالاثر تقی زاده کولجی در وصیت نامه خود می نویسد:

برادران عزیز آرزویتان به خدا رسیدن باشد و عشق او، عشقی که نهایت آرزوی عارفان است. او باشماست، هر جا که باشید پس شما هم با او باشید.

برادران در تشکیلاتی وارد شوید که در آن جا خدا حاکم باشد، تقوا و فضیلت اساسنامه آن را تشکیل داده باشد و خلوص و صداقت و ایمان بر آن حکم فرما باشد.

 شهید طلبه جاویدالاثر دیار مینودری

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha