جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طلبه شهید رضایی

 حوزه / طلبه شهید محمدرضا حسن رضایی که اول خرداد ماه سال ۱۳۴۸ در شهر قزوین به دنیا آمد، سومین فرزند خانواده ای معتقد و متدین بود که با نذر خانواده متولد شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، در مقطع حساس و تاریخی ۸ سال دفاع مقدس حوزه علمیه قزوین مانند سایر حوزه‌های علمیه سراسر کشور طلاب و روحانیون زیادی را در قالب مبلّغ و رزمی به جبهه‌های نبرد اعزام کرد تا در کنار رزمندگان و با نثار خون خود تداوم بخش راه سرخ و ماندگار شهدای کربلا و موجب فخر ایران و ایرانی باشند.

در این بخش با زندگی نامه طلبه شهید محمد رضا حسن رضایی آشنا می شویم:

طلبه شهید محمدرضا حسن رضایی که اول خرداد ماه سال ۱۳۴۸ در شهر قزوین به دنیا آمد سومین فرزند خانواده ای معتقد و متدین بود که با نذر خانواده متولد شد. نزدیکانش این گونه می گویند «او با نذر خانواده به دنیا آمد، چرا که فرزند پسرشان زنده نمی ماند، لذا نذر کردند اگر فرزندشان پسر باشد، سرباز امام زمان (عج) شود».

او دوران کودکی را با خوبی وخوشی در دامان پدر ومادری مهربان و مومن سپری کرد و تحصیلات ابتدایی را در مدرسه فرهنگ و دوره راهنمایی را هم در مدرسه اتحاد اسلامی قزوین به پایان رساند.

محمدرضا، از همان نوجوانی مومن و علاقه مند به مسجد بود و با این علاقه و روح ترقی خواه برای سیراب شدن از سرچشمه زلال علم و معرفت راهی حوزه علمیه شد.

او سال ۱۳۶۳ وارد مدرسه علمیه صالحیه قزوین شد و یک سال در این مدرسه به تحصیل مقدمات اشغال داشت و سپس به قم هجرت کرد و در مدرسه علمیه امام صادق (ع) مشغول خوشه چینی از خرمن پر محصول علوم آل محمد (ص) به ویژه فقه جعفری شد.

او برای دفاع از اسلام و قرآن لباس رزم و جهاد بر تن کرد و به عنوان رزمنده و مبلغ راهی جبهه ها شد.

اولین بار در سن ۱۶ سالگی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی راهی جبهه ها شد وبعد از آن هم ۶ مرحله دیگر راهی مناطق عملیاتی شد.

شهید حسن رضایی در روزهای جهاد دست از تحصیل نکشید و هر بار که به مرخصی می آمد دروس عقب افتاده را جبران می کرد و با این عمل نه از قافله جهاد عقب می ماند و نه از درس و تحصیل.

او که ملبس به لباس روحانیت هم شده بود برای شرکت در عملیات کربلای ۲ لباس رزم هم پوشید تا برای تبلیغ در ماه محرم الحرام راهی جبهه ها شود.

این سرباز امام زمان (عج) سرانجام به آرزویش رسید و ۱۰ شهریور سال ۱۳۶۵ در منطقه حاج عمران به فیض شهادت نایل آمد و پیکر مطهرش را بعد از تشییع باشکوه، در گلزار شهدای قزوین به خاک سپردند.

بخشی از وصیت نامه شهیدمحمدرضا حسن رضایی:

این زمان زمان وحدت اسلامی است و از وحدت فاصله نگیرید. به خاطر چیزهایی که نمی دانیم و اطلاع کافی نداریم و جزئی می باشد وحدت خود را به هم نزنیم. این دسیسه شیطان و دشمنان اسلام است که می خواهند وحدت اسلامی مسلمین را به هم بزنند .

 طلبه شهیدی که در روزهای سخت جهاد دست از تحصیل نکشید

انتهای پیام

 طلبه شهیدی که در روزهای سخت جهاد دست از تحصیل نکشید

/

 طلبه شهیدی که در روزهای سخت جهاد دست از تحصیل نکشید

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha