جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهید بیگ لو

حوزه / طلبه شهید علیرضا بیگ محمد لو ۱۷ شهریور ۱۳۴۶ در روستای خروسدره از توابع شهرستان آوج دیده به جهان گشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، استان قزوین مهد علم و ادب و همواره از صدر اسلام تاکنون شهدای بسیاری را تقدیم نموده است که تاریخ خونبار شیعه گواهی صادقی بر آن می‌باشد و در مقطع حساس و تاریخی ۸ سال دفاع مقدس نیز حوزه علمیه قزوین مانند سایر حوزه‌های علمیه سراسر کشور طلاب و روحانیون زیادی را در قالب مبلّغ و رزمی به جبهه‌های نبرد اعزام کرد تا در کنار رزمندگان و با نثار خون خود تداوم بخش راه سرخ و ماندگار شهدای صدر اسلام تاکنون و موجب فخر اسلام و قرآن باشند.

در این بخش با زندگینامه طلبه شهید علیرضا بیگ محمد لو آشنا می شویم

طلبه شهید علیرضا بیگ محمد لو در ۱۷ شهریور ۱۳۴۶ در روستای خروس دره از توابع شهرستان آوج و در خانواده ای مذهبی و متدین دیده به جهان گشود.

وی سومین فرزند خانواده ای بود که به عشق علی بن موسی الرضا (ع) نا او را علیرضا نهادند.

او از همان کودکی عشق و علاقه زیادی به قرآن داشت و توانست خواندن قرآن را نزد پدر بزرگش بیاموزد و اساس شخصیت اسلامی و مذهبی او از کودکی و توسط این معلم پیر و عاشق بنا نهاده شد.

علیرضا راهی دبستان شد و همزمان با انقلاب اسلامی موفق به اتمام آن با نمرات بالایی گردید، ولی به دلیل فقدان امکانات برای ادامه تحصیل در روستای محل تولدش، راهی شهر آوج شد و در مدرسه شبانه روزی این شهر مشغول تحصیل دوره راهنمایی گردید و این دوره را نیز به پایان رساند.

عشق و علاقه به آیین محمدی و مذهب جعفری سبب شد کسوت روحانیت را انتخاب کند به همین سبب راهی قزوین شد و در حوزه علمیه این شهر مشغول تحصیل مقدمات علوم حوزوی گردید و پس از سه سال، راهی شهر مقدس قم و مدرسه علمیه مهدی موعود (عج) شد.

شهید بیگ محمد لو همچون یک سرباز وظیفه شناس هر بار که به روستا می رفت، کلاس های احکام و قرآن تشکیل می داد تا کودکان و جوانان را به راهی هدایت کند که سعادت و کمال در آن است.

این شهید بزرگوار وقتی احساس کرد که می تواند در جبهه ها مفید باشد برای ادای دین به شهدا لباس رزم را پوشید تا به وظیفه خطیر مقاومت از مرزها و کیان انقلاب اسلامی و حفاظت از ارزشهای ناب اسلام بپردازد.

او ۹ بار به جبهه ها اعزام شد و با حضور در مناطق جنگی در عملیات های مختلفی شرکت کرد و آخرین بار برای شرکت در عملیات والفجر ۱۰ خود را آماده پیکار کرد و ۱۷ اسفند سال ۶۶ راهی جبهه شد و سرانجام به آرزویش رسید و ششم فروردین سال ۱۳۶۷ در منطقه جنگی شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سرش، شربت شهادت نوشید.

پیکر پاک شهید بیگ محمد لو را در مزار شهدای روستای خروسدره به خاک سپردند تا سندی بر عزت و افتخار خانواده و اهالی این روستا باشد.

وصیت نامه شهید بیگ محمد لو

پدر و مادر عزیزم هیچ گونه ناراحت نباشید و از رفتن بنده فقط از خدا بخواهید که شهادت مرا قبول و گناهانم را بیامرزد، حتما شما ها پیش خداوند بزرگ اجر عظیمی خواهید داشت.

برادران همیشه سعی کنید در سنگر اسلام و قرآن باشید بدانید جز این راه نجاتی در این دنیا نیست.

خواهرانم همچون زینب (س) در مقابل آنهایی که نق می زنند مثل کوه استوار باشید تا آنها بدانند که به خاطر اسلام می شود از همه چیز حتی از جان گذشت.

 طلبه شهیدی که ۹ بار به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد

انتهای پیام /

 طلبه شهیدی که ۹ بار به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد

 طلبه شهیدی که ۹ بار به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد

 طلبه شهیدی که ۹ بار به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha