پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
روحانی شهید

حوزه / علی اکبر پس از طی دوران مقدماتی راهی قم شد تا در جوار مرقد مطهر حضرت معصومه (س) به برداشت توشه از محافل علمی مشغول شود. او سه سال در مدرسه امام صادق (ع) قم به تحصیل علوم حوزوی همت گمارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، استان قزوین مهد علم و ادب و همواره از صدر اسلام تاکنون شهدای بسیاری را تقدیم نموده است که تاریخ خونبار شیعه گواهی صادقی بر آن می‌باشد و در مقطع حساس و تاریخی ۸ سال دفاع مقدس نیز حوزه علمیه قزوین مانند سایر حوزه‌های علمیه سراسر کشور طلاب و روحانیون زیادی را در قالب مبلّغ و رزمی به جبهه‌های نبرد اعزام کرد تا در کنار رزمندگان و با نثار خون خود تداوم بخش راه سرخ و ماندگار شهدای صدر اسلام تاکنون و موجب فخر اسلام و قرآن باشند.

در این بخش با طلبه شهید علی اکبر اشکره آشنا می‌شویم

علی اکبر اشکره در نهم خرداد سال ۱۳۴۲ در روستای خونین از توابع شهرستان بویین زهرا دیده به جهان گشود. او تنها فرزند ذکور خانواده‌ای بود که تولدش شور و نشاط را به محیط زندگی آورد.

او پس از طی دوران خاطره‌انگیز کودکی قدم به مدرسه گذاشت و با تشویق پدر و مادر و علاقه‌مندی خویش با موفقیت دوره ابتدایی را در روستای خونین گذراند. علی اکبر هوش و استعداد بالایی داشت و بر همین اساس با موافقت مسئولین مدرسه دو کلاس را در یک سال به طور جهشی خواند و با رتبه بالایی این دوره را به پایان رساند و علاوه بر تحصیل، در امور کشاورزی هم به پدر کمک می‌کرد.

این نوجوان متدین و مذهبی با آگاهی و بصیرت راهی را در پیش گرفت که ادامه راه انبیا و ائمه (ع) بود لذا تحصیل در حوزه علمیه را انتخاب کرد تا بتواند از خرمن علم و دانش آل محمد (ص) بهره مند گردد. برای تحصیل وارد مدرسه علمیه صالحیه قزوین شد.

علی اکبر پس از طی دوران مقدماتی راهی قم شد تا در جوار مرقد مطهر حضرت معصومه (س) به برداشت توشه از محافل علمی مشغول شود. او سه سال در مدرسه امام صادق (ع) قم به تحصیل علوم حوزوی همت گمارد.

با رسیدن به سن پانزده سالگی با شور و شوق فراوان خود را آماده حضور در جبهه‌های حق علیه باطل کرد، لذا برای فراگیری فنون مقدماتی نظامی در پادگان آموزشی مشغول آموزش بود که در ۳۰ بهمن ۱۳۵۹ حین تمرین نظامی شربت شهادت نوشید و پیکر پاکش پس از تشییع بر روی دستان امت حزب الله، در روستای خونین به خاک سپرده شد.

شهید طلبه ای که جهشی درس خواند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha