سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شهید بهتویی

حوزه / طلبه شهید علی اکبر بهتویی در سال ۱۳۴۶ در روستای شریف آباد به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی را در شریف آباد به پایان رساند و وارد دوره راهنمایی شد و پس از آن به توصیه یکی از رو حانیون منطقه، راهی حوزه علمیه شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، استان قزوین مهد علم و ادب و همواره از صدر اسلام تاکنون شهدای بسیاری را تقدیم نموده است که تاریخ خونبار شیعه گواهی صادقی بر آن می‌باشد و در مقطع حساس و تاریخی ۸ سال دفاع مقدس نیز حوزه علمیه قزوین مانند سایر حوزه های علمیه سراسر کشور طلاب و روحانیون زیادی را در قالب مبلّغ و رزمی به جبهه‌های نبرد اعزام کرد تا در کنار رزمندگان و با نثار خون خود تداوم بخش راه سرخ و ماندگار شهدای صدر اسلام تاکنون و موجب فخر اسلام و قرآن باشند.

در این بخش با زندگینامه طلبه شهید علی اکبر بهتویی آشنا می شویم

طلبه شهید علی اکبر بهتویی در سال ۱۳۴۶ در روستای شریف آباد به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی را در شریف آباد به پایان رساند و وارد دوره راهنمایی شد و پس از آن به توصیه یکی از رو حانیون منطقه، راهی حوزه علمیه شد و تحصیلات مقدماتی را در مدرسه علمیه صالحیه قزوین آغاز کرد.

او با آغاز حمله نیروهای بعثی به میهن سنگری نوین برای رشد و تکامل معنوی خود یافت و پای در آزمونی که قبولی و ردی نداشت و در هر صورت موفقیت آمیز بود چه بکشد و چه کشته شود در هر صورت پیروز است با این حساب با آغاز غائله کردستان راهی این دیار شد و از روز چهاردهم اردیبهشت سال ۶۱ به مدت ۱۰۵ روز در این منطقه انجام وظیفه نمود.

وی در روز دهم آبان سال ۶۱ برای شرکت در عملیات و الفجر ۴ راهی منطقه فکه در کردستان شد و در کنار سایر رزمندگان به مقابله با دشمن پرداخت.

او همانند مرحله قبلی بعد از ۱۰۵ روز به زادگاهش بازگشت و پس از نزدیک هفت ماه نبرد در کردستان این بار و در آخرین مرحله در شانزدهم آذر ۶۲ راهی جزیره مجنون شد و در عملیات خیبر شرکت کرد و در لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) و گروهان امام رضا (ع) در کنار شهدایی چون سردار شهید رضا حسن پور و روحانیون شهیدی چون روحی زهرایی –محمد حسن ماخانی و حسن تاتلاری به رشادت و مقاومت مشغول شد تا همگی در این عملیات و در یک روز به شهادت رسیدند.

بالاخره این شهید عالیقدر پس از ماه ها مجاهدت در روز هفتم اسفند سال ۶۲ به همراه شهیدان تاتلاری، ماخانی و روحی زهرایی به شهادت رسیدند.

از بین این چهار رشهید سه نفر مفقود شدند و پیکر شهید تاتلاری در همین ایام تشییع و به خاک سپرده شد و بقیه به بی نام و نشان های نامدار پیوستند و پس از سالها انتظار گروه تفحص این جویندگان پرندگان بال شکسته استخوان های مطهرشان را یافته و به انتظارها پایان دادند.

وصیت نامه شهید بهتویی

ای عزیزان بکوشیم تا عمل خود را برای خداوند خالص گردانیم و تنها برای او بجنگیم از غرور و خودپسندی بپرهیزیم و شاکر خدا باشیم و از آتش جهنم بترسیم و از خدا بخواهیم ما را دنباله رو مقربانش گرداند و لحظه ای به خودمان و امگذارد.

طلبه شهیدی که در جزیره مجنون آسمانی شد

طلبه شهیدی که در جزیره مجنون آسمانی شد

طلبه شهیدی که در جزیره مجنون آسمانی شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha