شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شهدای روحانی

حوزه / شهید انصاری در مدت کوتاه حضورش در جبهه‌ها، عبادت شبانه‌اش زبانزد دیگران بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، استان قزوین مهد علم و ادب و همواره از صدر اسلام تاکنون شهدای بسیاری را تقدیم نموده است که تاریخ خونبار شیعه گواهی صادقی بر آن می‌باشد و در مقطع حساس و تاریخی ۸ سال دفاع مقدس نیز حوزه علمیه قزوین مانند سایر حوزه‌های علمیه سراسر کشور طلاب و روحانیون زیادی را در قالب مبلّغ و رزمی به جبهه‌های نبرد اعزام کرد تا در کنار رزمندگان و با نثار خون خود تداوم بخش راه سرخ و ماندگار شهدای صدر اسلام تاکنون و موجب فخر اسلام و قرآن باشند

در این بخش با طلبه شهید محمد رضا انصاری آشنا می‌شویم

شهید محمد رضا انصاری در سال ۱۳۴۷ در روستای قلعه هاشم خان شهرک مدرس دیده به جهان گشود. او در همان ایام کودکی راهی مکتب خانه روستا شد تا قرآن بیاموزد.

با فرارسیدن هفت سالگی شهید انصاری قدم به مدرسه گذاشت تا الفبای علم و دانش را بیاموزد. دوره تحصیلات ابتدایی را در روستای محل تولدش آغاز کرد و بعد از شش سال تحصیل در روستا برای گذراندن دوره راهنمایی به قزوین آمد. بعد از سه سال تحصیل در مدرسه راهنمایی عشق و علاقه‌اش به روحانیت سبب شد به جای ورود به دبیرستان، وارد حوزه علمیه قزوین بشود و در مدرسه علمیه شیخ الاسلام تحصیلات مقدماتی را شروع کرد.

ورود او به حوزه علمیه با شروع جنگ تحمیلی مقارن شد اما سن کم و مقررات نظامی اجازه حضور او را نمی‌داد. در سن ۱۵ سالگی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد.

شهید انصاری در مدت کوتاه حضورش در جبهه‌ها، عبادت شبانه‌اش زبانزد دیگران بود.

او بعد از سه بار مجروح شدن و بهبودی نسبی سرانجام در ۱۷ اسفند سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر و در جزیره مجنون شربت شهادت نوشید.

بخشی از وصیت نامه شهید محمد رضا انصاری

«ای برادران عزیز وای کسانی که آینده کشور به دست شماست سعی کنید بیشتر به معنویات بیندیشید و زیاد به مادیات فکر نکنید.

نماز شب را فراموش نکنید درس‌هایتان را خوب بخوانید و مبادا به خاطر مادیات در سرا رها کنید اگر بر سر مزارم آمدید مرا دعا کنید دعاهای شما مستجاب می‌شود. امید آنکه بتوانیم رهروی پیوسته باشیم و بتوانیم راه آنان را ادامه داده و به وصایای آنان عمل کنیم.»

طلبه شهیدی که عبادات شبانه اش زبانزد دیگران بود

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha