شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شهید طلبه

حوزه / شهید حسن تاتلاری سال ۱۳۴۱ در روستای نوده از توابع شهرستان بویین زهرا قدم به عالم هستی گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، استان قزوین مهد علم و ادب و همواره از صدر اسلام تاکنون شهدای بسیاری را تقدیم نموده است که تاریخ خونبار شیعه گواهی صادقی بر آن می‌باشد و در مقطع حساس و تاریخی ۸ سال دفاع مقدس نیز حوزه علمیه قزوین مانند سایر حوزه‌های علمیه سراسر کشور طلاب و روحانیون زیادی را در قالب مبلّغ و رزمی به جبهه‌های نبرد اعزام کرد تا در کنار رزمندگان و با نثار خون خود تداوم بخش راه سرخ و ماندگار شهدای صدر اسلام تاکنون و موجب فخر اسلام و قرآن باشند.

در این بخش با زندگینامه طلبه شهید حسن تاتلاری آشنا می شویم:

شهید حسن تاتلاری، سال ۱۳۴۱ در روستای نوده از توابع شهرستان بویین زهرا قدم به عالم هستی گذاشت او آخرین فرزند یک خانواده ساده زیست و متدین بود که دوران پر فراز و نشیب کودکی را در کنار پدری مهربان و در دامان مادری مومن و در محیطی پر از صفا و صمیمیت گذراند و راهی مدرسه شد و دوره ابتدایی را در نوده و دوره راهنمایی را در روستای ابراهیم آباد گذراند.

همزمان با اوج گیری مبارزات مردمی در سال ۵۶ راهی حوزه علمیه قزوین شد و در مدرسه صالحیه رحل اقامت افکند و مشغول یادگیری علوم دینی و مقدمات حوزه شد و علاوه بر تحصیل در مبارزات و اعتراضات مردم برای سرنگونی رژیم طاغوت نیز فعالیت می کرد.

فعالیت او بیشتر پخش اعلامیه ها و نوارهای سخنرانی های حضرت امام(ره) بود. شهادت آیت الله سیدمصطفی خمینی (ره) او را مصصم تر کرد تا به فعالیت مبارزاتی خود علیه رژیم طاغوت ادامه دهد.

او که عاشق واقعی امام خمینی(ره) بود با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه ها شد و در مجموع شش بار و حدود چهل ماه در میادین به عنوان رزمنده و مبلغ حضور داشت و برای پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد.

حسن چند بار در جبهه های جنگ مجروح شده بود و هربار پس از بهبودی دوباره راهی مدرسه عشق و شهادت جبهه ها شد و در بعضی عملیات ها به عنوان فرمانده گردان انجام وظیفه کرد و سرانجام هفتم اسفند سال ۱۳۶۲ و در عملیات خیبر شربت شهادت نوشید و  به یاران شهیدش پیوست.

برادر شهید تعریف می کند: روزی ماموران رژیم شاه شهید حسن تاتلاری را تهدید کردند، او سینه اش را باز کرد و گفت: این سینه آماده پذیرش گلوله های شماست اگر جرأت دارید بزنید.

وصیت نامه طلبه شهید حسن تاتلاری

عزیزان فقط ساعتی به مسئولیت خودتان فکر کنید و ببینید چه کار باید انجام دهید و چگونه در قبال خون شهدا انجام وظیفه می کنید.

تفکر کنید در برابر پیام شهدا، اگر خود را تبرئه کردید وای به حالتان و اگر احساس مسئولیت کردید پس بر شماست شب و روزتان یکی باشد و در راه خدمت به اسلام. خداوند اجرتان بدهد.

 طلبه شهیدی که فرمانده گردان بود

انتهای پیام

 طلبه شهیدی که فرمانده گردان بود

/

 طلبه شهیدی که فرمانده گردان بود

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha